Beste medeprikkers! :)

Sinds m'n 12e rook ik al, ben toen begonnen uit nieuwsgierigheid omdat mijn ouders ook allebei rookten (en nog steeds..) Jullie kennen het vast wel, stiekem shag pakken enzo ;)

Vanaf m'n 12e tot m'n 19e heb ik dus stiekem gerookt in het weekend en door de weeks als ik naar school ging.

Nu ben ik bijna 21, en heb 2 jaar geleden aan m'n ouders verteld dat ik rookte, tja… wat kunnen ze daar van zeggen?! Ze roken natuurlijk zelf ook, maar hadden er erg veel moeite mee in het begin.

Nu rook ik heel erg veel (zo'n 30-40 sigaretten per dag!) en ik vind dat het een beetje uit de hand loopt…ben vanochtend naar de dokter geweest om hulp te zoeken voor mijn rookgedrag. Ik wil graag stoppen, maar ik krijg problemen ermee omdat ik steeds aanhoudende behoefte voel om te roken. Sinds 1 jaar hoest ik ook doorschijnende longdeeltjes op, en m'n hoesten is erger geworden. Ook is roken mijn leven gaan beheersen….als ik binnenkort een poging ga wagen om te stoppen, word ik geconfronteerd met m'n ouders die roken.

Nu is mijn vraag aan jullie, wat is de beste manier om te stoppen? De dokter had het over nicotine pleisters en kauwgom. Maar ook over een of andere pil (anti-depressivia) maar daar ben ik een beetje huiverig voor… of heeft iemand ervaring met deze pil? En werkt dat echt?

Bij voorbaat dank,

Suzanne