verhalen over roken

  • M@@rten

    Het zou leuk zijn wanneer er op deze pagina wat meer verhalen zouden komen. Herinner je je bijvoorbeeld nog wanneer je je eerste sigaret rookte en hoe smaakte die. Hoe komt het dat vrouwen vaak menthol sigaretten roken en mannen bijna niet? Op welke momenten rook je het lieftst? enzovoort.

    Ik rookte mijn eerste sigaret bijvoorbeeld op het schoolplein van de brugklas zo ongeveer 25 jaar geleden. Hoe die smaakte weet ik niet meer en ik ben er geloof ik ook niet misselijk van geworden. Ik weet nog wel dat ik de sigaret kreeg van een medescholiere die Jolanda heette. Later in de hogere klassen rookten we op een grasveldje in de buurt van de school.

    Momenteel rook ik ongeveer 3 pakjes sigaretten in de week. Nog steeds hetzelfde merk van toen namelijk Peter Stuijvesant rood. Ik vind het jammer dat er binnenkort in de trein niet meer gerookt mag worden. Misschien is dat een goed stopmoment.

    Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.

  • curly

    Hoewel ik op het moment nauwelijks meer sigaretten rook weet ik nog goed de eerste keer: Samen met een paar buurmeisjes rookte ik mijn eeste shagje. Echt lekker vond ik het toen niet, maar wel reuze spannend. Wat later kocht ik mijn eerste pakje Roxy Dual. Ik denk dat ik ongeveer 15 jaar was toen. Pas rond mijn dertigste ben ik echt regelmatig gaan roken, vrijwel altijd Camel filters, gemiddeld zo'n 1 tot 2 pakjes per week. Daar ben ik vier jaar geleden mee gestopt en nu rook ik soms nog een sigaret op een feestje. Ik ben net begonnen met een nieuwe baan en daar mogen rokers op hun eigen kamer nog lekker paffen…. Of ik de verleiding dan kan blijven weerstaan weet ik nog niet. Sigaretten en vooral Camels blijf ik erg lekker vinden.

    Curly, 42 jaar

  • Smokie

    Mijn eerste sigaret was in de kroeg met een vriendin. We rookten Camel-light. Ik vond het niet echt lekker. Ik heb die avond 3 of 4 sigaretten gerookt. Daarna ben ik overgestapt op Marlboro-light. Dat rook ik nog steeds. Niet zo heel veel, 1 pakje per week!

  • Eric

    hallo ik ben eric ik ben 10 jaar en ik rook en blow omdat ik dat stoer vind ook gebruik ik afentoe drugs.

  • NIETroker

    ik rook niet maar ik doe morgen op school mee aan een wedsrtijd over roken

    duss… een tentoonstelling en wie wint mag dan naar bobbejaanland met heel de klas ! jeuuuj !

    maar veel succes iedereen als je wilt stoppen !

    xx NIETroker

  • Kevin

    Zelf grotendeels begonnen met roken door mij zelf en kameraad.Nu rook ik 1pakske per week ;) !!

  • Kim

    Hoi ik ben begonnen met roken door mijn vriendin die een sigaret vroeg aan haar oma, heb er toen ook een genomen en vond het lekker.dat was een Belinda lang rood.wel hebben daarna verschillende merken geprobeerd.Rook nu sinds vorige week menthol ook van Belinda ik vind ze heerlijk mijn vriendin rookt nu Stuyvesant.rook ongeveer 3 pakjes per week groetjes Kim 17 jaar

  • Denise

    ik ben begonnen met roken toen ik 17 was. Heb toen een sigaret aan mijn moeder een sigaret gevraagd. Dat was een belinda menthol.die rook ik nog steeds.ik ben nu 26. Heb wel andete merken geprobeerd maar vind deze nog steeds lekker. Mensen denken dat belinda sigaretten zijn voor oude vrouwen dat is zeker niet waar.mijn vriendin rookt ze ook rook bijna een pakje per dag. Groetjes Denise