zielig man die stink peuk als hij zijn eigen vol laat lopen in het cafe wordt het ook
niet verboden een roker
wat een zielig man is die stink peuk als hij zijn eigen vol laat lopen wordt hem
dat ook niet verboden STINK PEUK schreef:
>
> Wat een zielig volkje die paffers.
> Ze worden gediscrimineerd.
> Nu zien ze pas hoe verslaafd ze zijn hihi.
> Al zeggen de meeste ik ben niet verslaafd.
> Nee de NIET roker wordt gediscrimineerd door de op gedrongen
> rook van jullie.
Het verschil tussen roken en drinken is dat ik geen last heb van iemand die drinkt,als hij vervelend wordt dan ga ik aan de andere kant staan vd bar,echter de rook kun je gewoon niet ontlopen anders dan gewoon wegblijven uit de bars.
Als ik midden in de nacht de muziek opschroeft omdat ik dat leuk vind dan hebben de buren er ook last van en iedereen begrijpt dat dat een asociaal gedrag is,maar iemand die rookt doet infeite hetzelfde,stel dat ik met wierook de kroeg binnen kom dan zullen zich daar ook mensen aan gaan storen omdat veel mensen niet in die stank willen zitten,met sigarettenrook is dat infeite hetzelfde.
Wat als je buren elke dag gaan barbecuen voor je raam? Accepteer je dat dan ook dat die rook je neus binnenkomt?
Als ik rook heeft niemand daar last van. Ik rook alleen maar buiten. Weer iemand die alle rokers over 1 kam scheert.
Zullen we voortaan iedereen die alcohol drinkt dan ook maar een alcoholist noemen? Ik kan ook generaliseren…
Alcohol is maatschappelijk een misschien wel groter probleem. Van alcohol staat zonder enige twijfel vast dat het rijgedrag beinvloed. Pak al die kl**tzakken maar eens aan die dronken achter het stuur gaan zitten (en daarmee een potentieel gevaar zijn voor iedereen). Ga het maar eens hebben in hoeverre de maatschappij ontwricht raakt door slecht of niet functionerende alcoholisten (ik geloof zo'n 800.000 in Nederland). Een economische schade van miljarden euro's per jaar. O nee, alcohol stinkt niet en het is maatschappelijk aanvaard om alcohol te drinken (net als roken vroeger). Wacht maar af, die groep wordt de volgende…
Dat ben ik met je eens dat drank een economische schade veroorzaakt,ik drink trouwens niet,het enige wat ik wil vertellen dat de rook gewoon niet te ontlopen is in de kroeg,een lastige alcoholist wel,ik heb 0ook geen bezwaar tegen mensen die roken,heb zelf vrienden die roken,echter die houden wel rekening met mijn gezondheidsprobleem zij zullen niet roken bij mij thuis en als ik langs kom dan roken ze ook niet ze zorgen dat de kamer geventileerd is als ik langs kom.
Ook als ik met hen ga stappen roken ze eerst hun sigaret buiten op vordat ze naar binnen gaan,dit is gewoon rekening houden met anderen!
(als een drinker drinkt schaadt hij mijn gezondheid nog steeds niet omdat ik niet verplicht ben uit zijn glas te drinken,rook kun je niet ontlopen in een gesloten ruimte)
Wel meer alcohol controles! en cotroles bij andere misdragingen gewenst!
Ik was volgens mijn stug door rokende ouders een aansteller,als ik het benauwd kreeg later op de avond door de rook in de kamer.
Nu heb ik mede daardoor volgens artsen astma ontwikkeld,dit vergeef ik mijn ouders nooit alsje weet wat voor een hel het is als je een aanval krijgt.
En ja ook uitlaatgassen zijn debet,echter het is de concentratie van de gassen wat count's en de zogenoemde aerosolen(kleine zwevende deeltjes in de lucht van verbrandingsgassen)
Door de ontwikkelingen van de schonere motor en doordat de roet uitstoot per individueel voertuig is afgenomen heb ik daar niet zo veel last meer van,(de beruchte vette rook vd stadsbus).
De sigarettenrook concentratie in een besloten ruimte is echter veel en veel hoger dan de concentratie uitlaatgassen hier in de stad,dat is de reden waarom ik geen last heb in de meeste gevallen van het verkeer,alleen als ik achter die beruchte bus of truck sta met slecht werkende dieselmotor.
Dan speelt ook nog mee dat roken zo maatschappelijk geaccepteerd was dat je automatisch een zeiker of aansteller was als je kenbaar maakte dat je er serieus last van had.
Het is niet de roker waar ik over val ,het is de rook die iemand uitstoot waar ik last van heb.
ik ga eind januari weer naar californie waar absoluut niet gerookt mag worden in besloten ruimten dus ook alle bars discotheken enz.
Het argument dat daardoor de bars hun klandizie zouden verliezen geldt dus ook niet,sinds 5 jaar dat dit verbod daar geld was alleen de eerste 3 maanden het wat rustiger,nu heeeft iedereen het geaccepteerd en gaan mensen die toch willen roken eventjes naar buiten om een peukie te roken en komen daarna weer naar binnen en niemand die daar klaagt.
Voor mij is het een uitkomst omdat ik gewoon lekker kan stappen zonder dat ik na een half uur weer naar buiten te moeten vluchten omdat ik de benauwdheid weer voel opkomen.
Dus het argument dat sommigen aanvoeren dat je niet meer leuk kan uitgaan als je niet meer kan roken geldt nu in omgekeerde vorm voor diegenen die nu last hebben van de rook,ik kan hier niet lekker uitgaan juist vanwege de rook,en het is een paar maandjes wennen om even buiten je peukie te roken en dan weer naar binnen te gaan,dan zou iedereen geholpen zijn,je hoeft dus niet te stoppen met roken alleen een beetje nadenken,net zoals je je auto ook niet laat draaien in de garage ivm de uitlaatgassen.
Ik heb een hoop vrienden die roken en die gewoon even rekening houden met mij en dan gewoon even buiten een sigaret roken voordat ze naar binnen gaan.(echte vrienden!!)
Ik hoop hiermee een beetje duidelijk te kunnen maken wat rook doet met mensen die echt last en gezondheidsklachten hebben van rook.
gsmfan schreef:
>
>
> (als een drinker drinkt schaadt hij mijn gezondheid nog
> steeds niet omdat ik niet verplicht ben uit zijn glas te
> drinken,rook kun je niet ontlopen in een gesloten ruimte)
Als ik 's avonds op straat de honden uitlaat en aangereden wordt door iemand die bezopen achter het stuur zit ondervind ik wel directe schade.
gsmfan schreef:
>
> Ik was volgens mijn stug door rokende ouders een
> aansteller,als ik het benauwd kreeg later op de avond door de
> rook in de kamer.
>
> Nu heb ik mede daardoor volgens artsen astma ontwikkeld,dit
> vergeef ik mijn ouders nooit alsje weet wat voor een hel het
> is als je een aanval krijgt.
Helaas rookten mijn ouders ook thuis. Die generatie wist helaas niet beter. Roken was niet meer dan normaal en vragen daar rekening mee te houden werd afgedaan als aanstellerij. Gelukkig weten we nu beter. Ik heb zelf een dochter van 2 en ik rook niet in haar bijzijn. Ik rook mijn sigaretje lekker buiten op, heeft niemand er last van.
> Dan speelt ook nog mee dat roken zo maatschappelijk
> geaccepteerd was dat je automatisch een zeiker of aansteller
> was als je kenbaar maakte dat je er serieus last van had.
Heb je gelijk in. Helaas slaat het nu volkomen de andere kant uit. De roker wordt gezien als associale parrasiet en veel ex-rokers zijn vergeten dat ze zelf ook eens verslaafd zijn geweest.
> Het is niet de roker waar ik over val ,het is de rook die
> iemand uitstoot waar ik last van heb.
Ik zelf (als roker) ook. Ik zit niet graag op feestjes waar het blauw ziet van de rook.
> Ik heb een hoop vrienden die roken en die gewoon even
> rekening houden met mij en dan gewoon even buiten een sigaret
> roken voordat ze naar binnen gaan.(echte vrienden!!)
Zoals jouw vrienden zijn er veel rokers die al lang rekening houden met niet-rokers. Ik rook zelf al vele jaren niet meer binnen, niet in auto's etc.
> Ik hoop hiermee een beetje duidelijk te kunnen maken wat rook
> doet met mensen die echt last en gezondheidsklachten hebben
> van rook.
Goed te zien dat er ook op een normale manier gereageerd kan worden op “het rookprobleem”.
Beste,
Een algemene opsteker voor de (cafe)rokers:
Weet steeds het gelijk aan Uw zijde, immers de anti-rook fundamentalisten vechten een verloren strijd!
Waarom?
Kijk eens naar ons ‘ harddrugbeleid’:
Sinds jaar en dag zwaar verboden en wereldwijd bestreden,
nog nooit zo goedkoop en ruim voorhanden!
Kijk een naar het softdrugbeleid:
Wat men ook bedenkt; niet te stoppen of te reguleren, ook al doet men voorkomen van wel.
Nederland en ver daarbuiten wordt zwaar overspoeld met pillen….en maar verbieden!
Ze worden nog net niet gratis weggegeven…..
Alcoholbeleid? Hebben we dat dan?
Er is nog nooit zoveel gezopen.
Wat zien we op dit moment m.b.t. het roken en de extreme anti wetten in America en Nederland: Wereldwijd is het aantal rokers nog nooit zo hoog geweest……!!!
Als ik op het nieuws elke dag dat vat ellende voorbij zie komen dan denk ik wel eens bij mezelf:
Wat moet iemand die zich druk kan maken over het roken van een sigaret toch een intens gelukkig mens zijn.
Als DAT je probleem is, tjonge, jonge……..
Will
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?