Aan de anti-rokers / niet-rokers / ex-rokers

• Patrick van Zundert

Ik ben een roker waar niemand last van heeft. Ik rook alleen maar buiten, waar niemand mijn rook hoeft te inhaleren. Kom alsjeblieft niet aan met hoe slecht het is voor me, dat weet ik heus wel. Als iedereen perfect zou zijn dan leefden we in een heel andere wereld. Waar ik me als sociale (in de zin van rekening houdend met) roker een beetje boos om kan maken is de wijze waarop vooral ex-rokers “ons” aanvallen. Ze zijn vergeten dat ze zelf ook eens verslaafd waren.

Nu homo's en Marokanen niet meer uitgescholden mogen worden lijkt het de 12 miljoen niet rokers wel leuk om eens tegen een andere partij aan te schoppen, waarbij ze ook nog eens geholpen worden door de overheid en diverse stichtingen.

Een ieder die het lukt om te stoppen: mijn complimenten. Na meerdere pogingen is het mij nog niet gelukt, hoewel ik na mijn laatste stoppoging (1,5 jaar niet gerookt) een stuk minder rook. Ik rookte 2 pakjes per dag, inmiddels zijn dat zo'n 8 tot 10 sigaretten per dag (soms een uitzondering). Wees trots op je prestatie, maar houd rekening met het feit dat er mensen zijn met minder wilskracht. Ik lees soms termen van “dan sterf je maar lekker aan ” en zo, maar zoiets wens je toch gewoon niemand toe?

• ex- roker

Hou toch op met je gejank

Toon karakter en stop net als zovele ook!!

Gegroet

• Een tevreden roker...

Beste “ex-roker” ; volgens mij zit je in een kritische fase.

De verbetenheid vonkt van je postings af.

Op het agressieve af.

Zo'n stelling van jou elders op deze prikpagina geeft mij wel te denken ; “bij mij in huis wordt niet meer gerookt…”

kom je er nu pas achter dat binnen roken inderdaad smerig is.?

Hoewel in de auto roken nog erger is.

Je profileert je hier als een evangelist die s' ochtends zijn laken optilt en “Het Licht” ziet.

En nu daarvan iedereen op elk moment wil overtuigen.

Om daarmee vooral zelf de moed er in te houden…

Want gezien de kwaliteit en de quantiteit van je berichtjes hier heb ik sterk de indruk dat ze vooral op jezelf gericht zijn.

• Patrick van Zundert

Een tevreden roker… schreef:

>

> Beste “ex-roker” ; volgens mij zit je in een kritische fase.

>

> De verbetenheid vonkt van je postings af.

> Op het agressieve af.

>

> Zo'n stelling van jou elders op deze prikpagina geeft mij wel

> te denken ; “bij mij in huis wordt niet meer gerookt…”

>

> kom je er nu pas achter dat binnen roken inderdaad smerig is.?

> Hoewel in de auto roken nog erger is.

>

> Je profileert je hier als een evangelist die s' ochtends zijn

> laken optilt en “Het Licht” ziet.

> En nu daarvan iedereen op elk moment wil overtuigen.

> Om daarmee vooral zelf de moed er in te houden…

>

> Want gezien de kwaliteit en de quantiteit van je berichtjes

> hier heb ik sterk de indruk dat ze vooral op jezelf gericht

> zijn.

Deze reactie zou ik niet kunnen verbeteren. Jij schrijft wat ik denk.

• Patrick van Zundert

ex- roker schreef:

>

> Hou toch op met je gejank

> Toon karakter en stop net als zovele ook!!

>

> Gegroet

Als ik WIL stop ik meteen, maar ik WIL niet. Misschien moeilijk voor jou te begrijpen, maar niet iedereen wil stoppen.

• Patrick van Zundert

ex- roker schreef:

>

> Hou toch op met je gejank

Wie jankt er? Eindelijk zijn er goede regels die het roken beperken en meneer de ex-roker is nog niet tevreden…..

• ex-roker

Als ik je antwoord zo lees valt mij twee dingen op:

Ten eerste aan de woorden die je gebruikt ben je niet achtelijk

Ten tweede je erkent dat roken binnenskamers smerig is

Daarom begrijp ik totaal niet dat je rookt !!!

en nog een tevreden roker ook, het kan bijna niet erger pffffffffffffffffff

en wat is er zo raar aan dat er bij mij thuis niet gerookt wordt?

Je bent er zeker zo eentje die gewoon de lucht loopt te verzieken bij mensen thuis die zelf niet roken en niet het lef hebben om nee te zeggen op je vraag bezwaar dat ik rook???

Veel plezier in je gedoogafzuighokken en pafpalen ik zal naar je zwaaien als ik je zie

Gegroet

• Patrick van Zundert

ex-roker schreef:

> en wat is er zo raar aan dat er bij mij thuis niet gerookt

> wordt?

> Je bent er zeker zo eentje die gewoon de lucht loopt te

> verzieken bij mensen thuis die zelf niet roken en niet het

> lef hebben om nee te zeggen op je vraag bezwaar dat ik rook???

Wederom een voorbarige conclusie. Ik rook buiten (ik rook ook niet bij mezelf thuis), ik rook niet bij een ander binnen (tenzij men zelf rookt en er geen niet-rokers aanwezig zijn), ik rook niet in ruimtes waar kinderen aanwezig zijn, ik rook niet in auto's, zelfs op vakantie vraag ik specifiek om een niet-rokerskamer en rook buiten.

Zo eis ik ook dat mijn zwager en schoonzus niet in hun eigen huis roken als mijn dochtertje daar is.

Zoals mij zijn er velen. Ik geef een ieder gelijk dat roken voor niet-rokers smerig en ongezond is en dat rokers daar optimaal rekening mee moeten houden. Maar het aantal rokers is een grote groep en natuurlijk zullen er daar tussen zitten die niet sociaal zijn. Dat zie je echter in alle groepen en geeft niemand het recht ons over 1 kam te scheren.

• gsmfan

Ik heb eerder deze dag geschreven wat ik vind van roken en het rookbeleid en wat er zou moeten gebeuren,ik vind inderdaad dat iedereen het recht heeft op zelfbeschikking dus ook op roken,drinken,hasj,enz.

Echter ik vind ook dat je niemand tot last mag zijn dus als je drinkt , gevaarlijk rijdt,zuipt, rookt of drugs gebruikt enz enz…moet je dat zelf weten maar ik ben altijd van mening dat anderen er geen last van mogen hebben

Ik heb ook rokers onder mijn vrienden en toch heb ik astma,mijn vrienden weten ermee om te gaan door gewoon niet inpandig te roken ,dus ook niet in cafe's ed dan lopen ze gewoon naar buiten,het binnen roken in plaatsen zoals cafe's disco's bijvoorbeeld vind ik asociaal omdat daarmee mij een leuke avond word ontnomen(astma)

Een uitzondering vind ik dat er wel zou moeten zijn voor rokers die toch binnen willen roken,door coffeshops vrij te stellen van een rookverbod,immers daar kom je speciaal om iets te roken.

En ik vind ook niet dat alle rokers over een kam geschoren kunnen worden,net zoals alle anderen groeperingen hier te lande.

• ikke

alleen je durft niet