Aan de anti-rokers / niet-rokers / ex-rokers

• ex-roker

Nou dan maak je het jezelf wel moeilijk zeg

Een nicotineverslaafde die nergens rookt ook niet bij zichzelf thuis en alleen nog maar buiten een sigaretje opsteekt pfffffffffff .

Je gooit die peuken toch niet op straat he :-)

• Paul Lassche

Precies, en Ik roep dan ook iedereen op om op mijn nieuwe site(inclussief forum) mee te denken over een actie

• Patrick van Zundert

ikke schreef:

>

> alleen je durft niet

Wat is daar voor durven aan? Ik WIL niet. Lees toch eens goed.

• Peter Brand

Beste mensen,

Ik begin dat anti-rook geklaag aardig zat te worden, met name mevrouw Trudy Prins van Stivoro. Deze dame is in het verleden mijn buurvrouw geweest en nam mij op 12 jarige leeftijd mee naae haar kamer waar wij samen sgaretten zaten te roken.

Zij is ca 10 jaar ouder als ik en was dus ook volwassen. Destijds werkte zij als stewardes bij de KLM en nam dan ook altijd goedkope sigaretten mee, waar ik natuurlijk dankbaar gebruik van maakte.

Trudy Prins rookte minstens 2 pakjes per dag en staat nu voorop op alle rokers onder hun gat te trappen. Dit begint aardig de spuigaten uit te lopen. Wel een 12 jarig jongetje helpen verslaafd te worden en nu zorgen dat die nergens meer mag roken.

Bedankt Trudy!!!

Ik steek er nog 1 op.

• Kay uit Limburg

ik kan er niet veel over vertelen alleen ik geef dit even in overweging,

ik rook nu ongeveer 30 jaar en nu denk ik dat ik een gemiddelde roker ben.

nu heb ik eens bedacht dat ik in al die tijd toch aardig wat meer belasting betaald heb als niet rokend nederland.

dus als ik niet gerookt zou hebben zou er dus wel wat minder in de schatkist gezeten hebben, en zou de “euro loodvrij” misschien een beetje duurder zijn geweest (grapje).

maar wat geen grapje is dat als er hier in dit landje van regels en belastingen, eens echt niet meer gerookt werdt, de auto bij de gemiddelde nederlander thuis in de garage kon blijven staan.

want als al die euro(tjes) die worden op gehaald bij die roker, die alweer eens extra gepakt wordt met een verhoging van zijn/haar sigaretje, wegvallen heeft

“heel niet rokend nederland” een probleem.

dus is de oplossing eigenlijk heel simpel koop vanaf nu je rookwaren in het buitenland, zodat de lusten en lasten hier in ons nederland weer eens eerlijk verdeeld worden.

kijk maar wat je hiermee doet, ik wil alleen maar zeggen wie is hierna aan de beurt om eens helemaal uitgemolken teworden?

• stink peuk

Er wordt altijd maar gesproken dat rokers de schatkist vullen en als ze stopten dat er tekort zou zijn.

Wat denk je als niemand rookt wat er uit gespaart wordt aan gezondheidzorg ????

• Patrick van Zundert

stink peuk schreef:

>

> Er wordt altijd maar gesproken dat rokers de schatkist vullen

> en als ze stopten dat er tekort zou zijn.

> Wat denk je als niemand rookt wat er uit gespaart wordt aan

> gezondheidzorg ????

Kortzichtig gedacht. Als iedereen stopt, leven we gemiddeld langer. Hierdoor komt de AOW in gevaar en pernsioenen zijn dan helemaal niet meer op te brengen. Dan maar iedereen door laten werken tot zijn/haar tachtigste om het te kunnen betalen.

• kay uit limburg

Juist Patrick, misschien leven we dan langer.

Denk eens aan al die extra rollaters, en die overvolle ouderenhuizen, waar ze nu al ondanks de belasting die er met de rookwaar binnen komt de mensen al niet meer in bad kunnen doen. en ze dagen in een piama laten liggen..

Ik zou me schamen hiervoor,

dus stinkpeuk als je zin hebt om iemand met en goede reden af te zeiken, begin dan eens aan de top

en laten we ervoor zorgen dat die mensen ook een menswaardig bestaan hebben, want het is zelfs zo erg dat die oudere mensen daar ook al niet meer mogen roken.

nee laten we maar zohard van stappel lopen en doordraaien dat we onze belasting centjes op een station zien staan in de vorm van een rookzuil.HOE VERZIN JE HET

die mensen die dat bedenken die zijn pas ziek, en verslaafd aan regeltjes.

en juist die moet je proberen tegen tehouden.

dan heb je een goede kans van slagen, want ik denk dat nederland wel langzaam rijp is dat er iemand komt om al die hiervoor genoemde feiten eens een halt toe teroepen.

gewoon schande wat er van dit mooie vrije land geworden is.!!

zo denk ik er over, doe ermee wat je wilt. en laat ons rokers nu maar eens met rust

• jeroen

Ik vindt het eigenlijk een beetje vreemd dat mijn regering mij iets gaat verbieden,

wat al sinds de oertijd wordt gedaan.

Ik hoorde laatst een mevrouw uit het europese hof zeggen dat het een

“foutje in de geschiedenis” was om het roken uit te vinden.

Slecht voor de gezondheid dus afschaffen!

Snoep is slecht voor de tandjes!

Straks mogen we geen marsen meer kopen omdat iemand voor ons gaat uitmaken

dat dat beter is voor ons.

Ik dacht dat we dat soort dingen nu juist in ons “vrije” nederland wilde voorkomen.

Wat denkt u van deze:

Moet je voorstellen dat alcohol niet bestaat!

Ik ga op dit moment alcohol uitvinden… Wat denkt u dat er gebeurt?

Valt het onder DRUGS of niet?

Is het slecht voor de gezondheid of niet?

Foutje in de geschiedenis dat we alcohol hebben uitgevonden mischien?

Laten we het terug draaien en alcohol gaan verbieden..!

Waar is het einde..!?

ps: Ik ben de eerste die mn peuk uitmaakt als er iemand last van heeft!

“Samen komen/kwamen we er wel uit” werkte toch best goed!?

• Marc

Dat wens ik inderdaad aan niemand toe.

Ik ben een ex-roker … maar moet eerlijk bekenen, ik heb geen last van rokers.

Ik vindt het alleen niet prettig als ik op kantoor zit en de rook drijft door me haren en in me gezicht …..