sigaretten via internet.

• Een tevreden roker

Heeft iemand nog goede tips voor het kopen van sigaretten via internet.

De Roemeense route staat mij niet aan.

Alleen maar vanwege het feit dat ik mijn merk in het oostblok heel anders vind smaken.

Zelf heb ik al een bestelling gedaan via yesmoke .

Nog maar een paar dagen geleden en ik hoop dat een aantal verhalen die hier daarover gemeld worden in dit geval niet waar zijn.

Heeft iemand ervaringen met een Amerikaanse leverancier ?

Daar ben ik heel nieuwsgierig naar.

Bedankt voor de tips !

• Patrick van Zundert

Een tevreden roker schreef:

>

>

> Zelf heb ik al een bestelling gedaan via yesmoke .

> Nog maar een paar dagen geleden en ik hoop dat een aantal

> verhalen die hier daarover gemeld worden in dit geval niet

> waar zijn.

Heb je je zending al binnen zonder problemen?

• Een tevreden roker

Dd de 7e januari besteld.

Maar tot op vandaag nog niets ontvangen.

Maar of dat nu door verbeten douane activiteit komt ?

Zal nog eens rondkijken naar een alternatieve mogelijkheid, want als ik vandaag de nieuwe prijs van een pakje sigaretten zie…

• Patrick van Zundert

>

> Dd de 7e januari besteld.

> Maar tot op vandaag nog niets ontvangen.

>

> Maar of dat nu door verbeten douane activiteit komt ?

>

> Zal nog eens rondkijken naar een alternatieve mogelijkheid,

> want als ik vandaag de nieuwe prijs van een pakje sigaretten

> zie…

Duurt toch lang….nog niets van de douane gehoord?

• Een tevreden roker

Nee hoor ; ook geen bericht van de Douane.

Leek mij al een spookverhaal, en een item vanmiddag over sigaretten uit het buitenland bevestigt dat .

• Patrick van Zundert

>

> Nee hoor ; ook geen bericht van de Douane.

>

> Leek mij al een spookverhaal, en een item vanmiddag over

> sigaretten uit het buitenland bevestigt dat .

Welk item?

• Een tevreden roker

een item over prijsverhoging , sigaretten uit het buitenland en de smokkel daarvan op RTLZ

Gebasseerd op onderstaand nieuwsbericht , opgeleukt met interviews bij douane ,en een berekening hoeveel sloffen je moet kopen in Luxemburg om winst te kunnen maken.

Tsja, dan kun je beter in Maastricht wonen dan in Roosendaal !

Laatst gewijzigd: 27-01-2004 16:01

Na forse prijsverhoging: 6 procent rokers stopt

De accijnsverhoging op tabak die zondag ingaat, is voor 6 procent van de volwassen rokers reden een einde te maken aan hun verslaving.

Internationale onderzoeken laten zien dat bij een prijsverhoging van minimaal 10 procent 6 procent stopt, zei directeur T. Prins van antirook-organisatie Stivoro dinsdag.

Verhoging was wel al bekend

Prins kan niet zeggen of de aankomende prijsstijging nu nog aanleiding is voor rokers om te stoppen. De accijnsverhoging was al bekend, dat fabrikanten meer vragen voor hun producten werd maandag pas duidelijk.

De meeste mensen die wilden stoppen met roken, hebben dat per 1 januari gedaan, aldus Prins. De prijsverhogingen per 1 februari zijn misschien ,,een aansporing om niet terug te vallen''.

Pakje wordt 80 eurocent duurder

Per 1 februari worden een pakje sigaretten van 25 stuks en een baal shag van 50 gram 55 eurocent duurder door accijnsverhoging plus BTW. Daarop komt een prijsverhoging van een aantal fabrikanten. Een roker betaalt daardoor gemiddeld 80 eurocent meer voor een pakje.

Voor heel jonge mensen is een forse prijsverhoging voor tabakswaren een goede reden om niet te gaan roken. Zij hebben minder geld te besteden dan ouderen en geven het over het algemeen liever uit aan andere zaken. Internationale onderzoeken tonen dat aan, aldus Prins.

• Patrick van Zundert

Ik heb een stuk bij RTL4 Nieuws gezien vanavond. In dat korte stukje heb ik al 3 dingen gehoord die niet kloppen of gebaseerd zijn op natte vingerwerk. Feit is dat de douane grote problemen gaat krijgen. Kijk maar naar Engeland, ongeveer 50% van de sigaretten worden daar zwart of grijs gekocht.

Wat men eventjes vergeet te melden bij RTL is dat meer dan 90% van de sigaretten die in Nederland in beslag genomen worden niet voor Nederland, maar Engeland bestemd zijn. Het gaat vooral om de merken Superkings, Benson & Hedges en Sovereign.

Waarom ik dit weet? Ik heb mijn klanten en contacten binnen de industrie, douane, overheden, magazijnen, smokkelaars en handelaren. Ik zie en hoor meer dan dat de Nederlandse pers ooit zal kunnen achterhalen en geloven. Bij alle berichten in het nieuws van de laatste tijd moet ik echt op mijn lippen bijten om niet te reageren.

• Wesly corf

Ik wil even reageren op uw uitlating dat jonge mensen minder te besteden hebben. Als ik hier in de buurt rondkijk dan zie ik de jonge mensen rondrijden op een spliksplinternieuwe scooter die bijna evenveel kost als een goede tweedehands auto. Tevens dragen zij merkkleding met een kostprijs van ongeveer 60 pakjes sigaretten. Volgens mij is dit juist de groep die zich van een prijsverhoging niets aantrekt daar zij niet met kosten zoals huur, gas water en licht, en millieu heffingen geconfronteerd worden. De meesten werken na hun school bij en hebben hun volledige salaris vrij te besteden.