Wie kent dat sigaretten merk??

• Anneke

Hallo,

Ik werk op een bedrijf waar niet gerookt mag worden!

Maar de laatste tijd komt het vaker voor dat we sigaretten vinden in de WC pot.

We hebben hebben op de filter gekeken en er staat een roode 40 op.

We hebben absolut geen idee wat voor merk het is.

Kan iemand mij helpen.

Het is een filter sigaret met een roode 40 erop!!!!

Alvast hartelijk dank.

Anneke

• Leo

Wil je weten welk merk dat is, Anneke?

• Anneke

Ja ik zou heel graag willlen weten waar die sigaretten vandaan komen. Ik weet wel dat ze niet uit NL zijn!

Groetjes Anneke

• Leo

Hoi Anneke,

ik dacht wel dat je dat graag wilde weten!

Ik weet het echter niet.

Sorry, veel succes.

Leo

• bob

Beste Anneke,

Ik werk al jaren voor een firma die pijpleidingen voor het Oostern controleerd. Toevallig rookt een collega uit Oekraine dezelfde soort sigaretten. Hij vertelde mij dat ze gedurende de koude oorlog door de sovjet militairen werden gerookt. Deze werden klaargestoomd voor een eventuele oorlog en wilden op alle vlakken wedijveren met de Amerikanen. Daarom werden deze sigaretten naar westers voorbeeld ontwikkeld maar werden ze door de Rusland gemaakt. Als model stond “route 66” enkel werd de route weggelaten en werd de 66 vervangen door 40. (Omdat Karl Markx de oorspronkelijke bedenker van het Communisme geboren werd op de 40ste breedtegraad) Het originele rode randje werd wel behouden.

• L. van der Waal

bob Schreef:

——————————————————-

> Beste Anneke,

>

> Ik werk al jaren voor een firma die pijpleidingen

> voor het Oostern controleerd. Toevallig rookt een

> collega uit Oekraine dezelfde soort sigaretten.

> Hij vertelde mij dat ze gedurende de koude oorlog

> door de sovjet militairen werden gerookt. Deze

> werden klaargestoomd voor een eventuele oorlog en

> wilden op alle vlakken wedijveren met de

> Amerikanen. Daarom werden deze sigaretten naar

> westers voorbeeld ontwikkeld maar werden ze door

> de Rusland gemaakt. Als model stond “route 66”

> enkel werd de route weggelaten en werd de 66

> vervangen door 40. (Omdat Karl Markx de

> oorspronkelijke bedenker van het Communisme

> geboren werd op de 40ste breedtegraad) Het

> originele rode randje werd wel behouden.

• L. van der waal

Leo:

schreef——————————————————-

> Beste Anneke,

>

In 1944 kregen de NSKK- vrijwilligers(Nationalsozialistisches Kraftfahrkorps)

Oekraine sigaretten en stuurden zij distributiebonnen op naar hun familie in Nederlaine. Deze bonnen konden bij NSB winkels worden ingeiwisseld tegen twee pakjes Oekrane sigaretten. Volgens de rokers waren het prima sigaretten, hetgeen ik betwijfel.

Nagenoeg alle verslaafde rokers vonden alles lekker. Zelfs peuktabak werd duur verkocht.

Als dwangarbeider(gearresteerd razia 10- novermber 1944) verkocht ik mijn wekelijks pakje sigaretten dat ik kreeg als ik erg mijn best had gedaan. Ik (17 jaar en in de groei) had altijd verschrikkelijke honger en bewaarde mijn sigaretten tot vrijdag. Dan verhandelde ik mijn pakje rookwaar. Voor iedere sigaret een halfje brood, van lieden die zelf ook bijna stierven van de honger, maar met bibberende handen smeekten om een rokertje.

Ik overleefde dank zij de sigaret, denk ik. I

k heb zelf - na de oorlog - en ook als dienstplichtig marinier in Indië, waar ik iedere week een volle slof sigaretten kreeg, nooit een sigaret gerookt, maar er wel geld aan verdiend.

Vriendelijk gegroet door een fervente niet-roker.

lvdwaal@cuci.nl

• Paul v

Hey Anneke,

Wat maakt het uit?? Laat het personeel die wil roken lekker roken:p Als het niet toegestaan wordt dan krijg je van dat soort praktijken!!

Mvg,

De Sigarettencommissie