Een politieke analise.

• will

http://forces-nl.org/modules.php?name=Mail_Action

Aan alle schrijvers die middels een mail aan mij hun afschuw over de bestaande anti rook maatregelen hebben meegedeeld.

Gezien de veelheid van het aantal mails PRIMA!!!! Een collectieve reactie.

Dank voor uw mail Ik begrijp het niet alleen, maar ik heb ook alle begrip voor uw onvrede. Bij de behandeling van de Tabakswet in de Eerste Kamer heb ik mij indertijd namens de VVD fractie met hand en tand tegen deze wet verzeten er uiteindelijk als een van de weinigen ook tegengestemd met als voornaamste argument dat de overheid met dit wetsvoorstel veel te veel, en op een ontoelaatbare wijze het privé domein van de burger aantast.In de Tweede Kamer hebben zowel CDA als VVD tegen deze wet gestemd. Helaas is de CDA fractie in de Eerste Kamer plus enkele leden van mijn eigen fractie overstag gegaan. Anders hadden wij als twee fracties, de meerderheid hebbend, de wet kunnen afstemmen. Dat is helaas niet gelukt. We zitten nu met een wet die buitengewoon slecht is om dat de overheid wil bepalen hoe de individuele burger moet leven. Ik weet dat de woordvoerder van de VVD fractie in de Tweede Kamer nog steeds tegen de wet de keer gaat en hem liever vandaag dan morgen wil afschaffen. Maar daarvoor ontbreekt bij vrijwel alle partijen de moed. En…. hoe graag ik ook wil, ook in de Eerste Kamer zal ik geen steun krijgen om een en ander te wijzigen. Hopenlijk zal de maatschappelijke weerstand toenemen. Misschien dat politici daar gevoelig voor zijn. Met vriendelijke groet,

Jan van Heukelum,

VVD fractie

Eerste Kamer

• Harm

Mooi,

Zou toch wat zijn als deze goedwerkende tabakswet weeer terug gedraaid wordt.

Moet alleen nog wat strenger worden want in de horeca kan er nog steeds gerookt worden