De Verantwoordelijken:

• will

Dat wij op deze en andere sites ons zo enorm opwinden wijt ik niet aan de rokers en niet aan de niet-rokers.

Dit wijt ik volledig aan onze regering die met deze wet (en andere) een nieuwe kiem van onderlinge haat in Nederland heeft gezaaid.

' Ik weet nog dat ik als klein kind in het gras ging liggen en dat boven in de lucht een vliegtuig met rook de letters ‘ROXY’ schreef, een sigarettenmerk. Elke zaterdagmiddag weer opnieuw.

Ik weet nog dat de leraren van de lagere school allen jarenlang hun rook over me heen hebben geblazen.

Ik herinner me nog de gymleraar van het voortgezet onderwijs, welke een verstokte kettingroker was. Wij maar sporten, hij maar roken.

Ik herinner me nog zoveel werkplekken waar roken de norm was.

Ik herinner me nog de stadsbussen waar aan 1 kant alle stoelen voorzien waren van ijzeren asbakjes.

Ik herinner me nog als kind dat ik voor de halve buurt sigaretten moest gaan halen, iedere woensdag middag weer….'

Als de regering dan zo flink was geweest hadden ze eerst een ander verhaal moeten vertellen.

Indien ze ECHT menen wat ze zeggen dan hadden ze Jan Peter het volgende moeten laten zeggen:

' Nederlanders,

Uw regering biedt zijn opperste verontschuldigingen aan, aan U allen. Wij en alle vorige kabinetten hebben U gestimuleerd te roken. Wij zijn daarom volledig schuldig aan al het leed wat U en uw kinderen is aangedaan.

Ook al weten wij uit onderzoek al meer dan 30 jaar de ernstige gevaren, wij hebben niet ingegrepen.

Wij zijn nu helaas daarom genoodzaakt de sigarettenverkoop geheel te verbieden en zullen als compensatie aan elke roker of nabestaande een bedrag van 1.000.000 uit keren voor de onherstelbare schade, U aangedaan. Ook voor medische begeleiding zal uw regering zorgdragen….'

Nu zaaien ze (waarschijlijk geregiseerd) tweedracht, en zij zelf kunnen door hun maatschappelijke positie altijd blijven roken of niet-roken.

Hoe lelijk kan de politiek een mens maken…

• Ruud

Verdeel en heers, zelf rook ik niet en heb ik ook nooit gerookt maar ik maak mijzelf zo ontzettend boos over dit bemoeizuchtige overheidsbeleid dat ik op deze site terecht ben gekomen.

Twee belangrijke minderheidsgroepen in dit land, de Rokers en de Automobilisten (ook zo'n groep die permanent gemaltraiteerd en financieel uitgekleed wordt door vadertje staat) vormen samen al een meerderheid.

Wie weet komt er langzaamaan een beweging op gang die een ander soort tweedracht weet te zaaien, die tussen de ambtenaren en politicie enerzijds en eerlijke hardwerkende burgers anderzijds.

Ruud