Rookvrije werkplek

• ikkuh

Ik ben er er ook mee eens dat je niet op je werkplek mag roken, maar als ze menselijk zijn creëren ze wel een plek voor de wel-rokers.

Ik moet buiten staan te roken.

Als het slecht weer is , lachen de niet-rokers “oh daar staan ze weer”

Maar als de zon schijnt moet je ze eens gaan staan kijken “oh daar staan ze weer, nu kunnen wij daar niet staan omdat ze roken”

ik ga een bordje ophangen bij de deur “verboden voor NIET-rokers”.

Zij verbannen ons toch naar buiten , nou dan moeten ZIJ er niet staan als de zon schijnt.

Ja ik weet dat roken ongezond is maar ik ben gezond, en heb NU nog nergens last van, ik ga voorlopig nog niet stoppen gewoonweg omdat ik dat niet wil.

Zou ik er last van krijgen, is het mijn eigen schuld.

Ik hou altijd rekening met niet-rokers. Als ik bij iemand thuis niet mag roken doe ik het ook niet.

Groetjes van Ikkuh

• ex-roker

Hee ikke,

Als je zoals je zegt niet wil stoppen omdat je dat niet wil moet je ook niet janken dat je overal verjaagd word!!

Ook dat is je eigen keus!!

Of is je verslaving je toch de baas?

Zeg dat dan!!

• ikkuh

nee hoor ex-roker ik jank ook niet dat ik weggejaagd wordt.

Ik zeg toch duidelijk dat ik het ERMEE!!! eens ben.

Maar ik zeg alleen dat er op mijn werk nu geklaagd word omdat wij buiten staan te roken, terwijl het ingestemd werd dat je daar mocht roken!

Ik zeg alleen dat de niet-rokers (kan ik me best voorstellen) nu niet moeten klagen omdat zij nu niet buiten kunnen staan , dat is het enige wat ik ermee zeg en niet meer of minder.

Maar jij moet meteen niet zo argressief reageren omdat het mijn mening is.

En iedereen mag zijn/haar mening geven, maar jij denkt dat je gelijk hebt in alles!

Maar je moet van mij aannemen dat het niet zo is!

Ja ik ben verslaafd aan de sigaretten dat durf ik best toe tegeven hoor, maar jij moet eerst eens nadenken voordat je agressief wordt.

Ik zeg het op een normale manier, en jij gaat er fel op in!

• ex-roker

Wees blij dat je als verslaafde niet in Ierland ,Noorwegen of Italie woont mag je echt nergens meer roken ook niet meer in de horeca

Er zullen ongetwijfeld wel steeds meer landen volgen

De tijden dat niet rokers weg gejaagd werden door stinkende ziekmakende rook is straks wereldwijd verleden tijd!!!

Helaas loopt Nederland niet voorop met strengere maatregelen tegen het roken!!

Op naar een rookvrij Europa!!

• ikkuh

Nee daar heb je gelijk in, ik zeg toch ook dat ik rekening met iemand anders houd als die persoon niet rookt maar ik heb het idee dat jij alleen dingen kunt lezen wat jij wil lezen.

Maar jij ziet alleen het negatieve van mensen die roken maar er zijn ook genoeg rokers die rekening houden met mensen die niet roken, en zeg het voor de 3e keer dat ik het ermee eens ben dat er rookvrije “zones” komen voor mensen die er niet tegen kunnen, maarja dat lees jij niet.

Groetjes Ikkuh

• Fleur

Hey ex-roker,

Ik word nu al moe van je. Heb pas drie berichten van je gelezen. Daar moet nou een verbod op komen. Op ex-rokers die lopen te klagen. Misschien moeten ze jou maar een keer 240 uur dienstverlening geven in een sigaretttenfabriek. Misschien leer je dat klagen dan eens af.

Zoals ik al in het eerste bericht van nicole vermelde: rokers houden rekening met de niet-rokers en doen ze dat niet dan hebben de nietrokers het er zelf naar gemaakt.

Gr. Fleur