Bericht voor ex-roker

• Nicole

Ik ben voor het eerst op dit forum en heb een aantal berichten van jullie gelezen. De berichten van ex-roker vallen uiteraard het meest op.

Nu heb ik een aantal vragen aan jou:

1. Heb jij een aandachtsgebrek of ben je erg eenzaam? Want je schreeuwt gewoon op dit forum om aandacht en als dit zo is…vind ik je erg zielig en heb ik meedelijden met je!

2. Je denkt misschien dat je gezond bent, maar op de manier hoe jij overal op reageert ben ik bang dat je het vroeg of laat aan je hart krijgt, je klinkt wel erg gefrustreerd elke keer…..nog steeds last van afkickverschijnselen???

3. Heb je alleen lagere school gehad? Want je vocabulair is wel erg beperkt bij jou!

Als je 1 bericht van jou gelezen hebt, heb je ze allemaal gelezen.

Woorden zoals pafpalen, gedoogafwerkplekken, afzuigrookhollen komen bijna in elk bericht van jou voor. Zijn dit de meest intelligente woorden die je kunt vinden??

Uit dit forum blijkt maar weer dat rokers veel gezelliger zijn dan niet-rokers..ze zijn stuk relaxer, minder gefrustreerd en genieten van het leven. Zij weten dat het om de kwaliteit van het leven gaat en niet om de kwantiteit!!

Geniet van het leven, want het is al zo kort….of je nu rookt of niet!

Groetjes

Nicole

(en ook ik steek er vrolijk nog eentje op na het lezen van die lachwekkende berichten van onze gefrustreerde ex-roker…een persoon waardoor je alleen maar meer wilt gaan roken :) )

• ex-roker

Nicole,

Paf maar lekker door hoor!

Ik ben blij dat jou woordenschat veel hoger ligt als die van mij

Je bent ook veel slimmer vandaar dat je gewoon lekker doorpaft kan helemaal geen kwaad he en niemand heeft er last van zeker van die smerige ziekmakende kankerverwekkendevieze stank van jou !!!!! :-(

Maar vertel is met je acedemisch gelul als je zo slim bent hoe komt het dan dat je door je verslaving overal naar buiten gejaagd word?

Hoe komt het dan dat je zoveel meer betaalt aan tax???

Hoe komt het dan dat je waarschijnlijk zoveel korter leeft??

En nog allemaal premies(pensioen) betalen waarvoor je nooit gebruik gaat maken??

En natuurlijk zeer trotse ouders en/of kinderen met je heerlijke gewoonte!!!

Steek er nog eentje op stakker zo lang het nog kan!!!

Ierland Italie Noorwegen heeft aleen algeheel rookverbod hopenlijk volgt Nederland dit keer (met zijn voorkeur voor gedogen) ook binnenkort!!!!!!!!!

Eens kijken hoe slimpie Nicole met der Acedemische opleiding daar mee omgaat!!!!:-)

• Fleur

Hallo ex-roker,

Ik moet toegeven dat je je vocabulair niet neigt naar intelligentie. Daar moet ik Nicole toch wel gelijk in geven. Maar goed…ik wilde dus even reageren op jou stellingen.

Ik rook nog steeds, ga wel stoppen maar ik ga zeker niet zo'n muggezifter als jij worden. Gadverdamme..wat heb ik een hekel aan die mensen die ooit zijn gestopt en dan gaan lopen zeiken tegen iedereen die nog wel rookt. Laat iedereen dat voor zichzelf weten.

En met dat stomme gelul…als jij zo slim bent.waarom word je dan overal naar buiten gejaagd. Lieve schat ..het blijkt wel hoe dom je bent. want dat heeft niets met slimheid te maken. De regering heeft ooit een onderzoek vanuit de VS gelezen dat je van meeroken ook eerder sterft. Latere onderzoeken hebben dit alweer tegengesproken, maar onze regering houdt zich eenmaal graag vast aan onderzoeken die ook zijn gedaan. Niet op de nieuwe onderzoeken, want dan moeten ze weer nadenken.

Nu praat jij over dat rokers overal worden verjaagd omdat het slecht is voor de gezondheid. Verklaar je dan eens nader over het feit dat heroine gratis wordt verstrekt aan langdurige drugsgebruikers. Is drugs dan niet zo slecht voor je dat je daar aan dood gaat. Het is maar een vraag hoor?

Dat wij meer accijnze moeten betalen is niet omdat de regering het roken wil demotiveren. Nee…er is een begrotingstekort en de staatskas moet weer gevuld worden en dat gaat over de rug van de roker. Dacht je nou werkelijk dat mensen gaan stoppen omdat de sigaretten te duur worden? Dan zouden de drugsverslaafden toch ook al lang gestopt zijn? Drugs is bij wet verboden en daarom er duur. Vandaar het ook in het criminele circuit zit. Dat zelfde gebeurd als je roken helemaal gaat uitbannen. Dan komt het ook in het criminele circuit terecht. Je ziet nu al dat mensen de rookwaar uit het buitenland halen en dat mensen met bussen naar luxenburg rijden om goedkoop aan sigaretten te kopen. Dat allemaal om de hoge accijnze te ontlopen. Dus helpt het: NEE

Je zegt dat men korter leeft als je een roker bent. Heb je daar bewijzen voor dan? NEE. Want die zijn er ook niet. Mijn vader had vernauwde bloedvaten en rookte vanaf zijn 11e tot zijn 84e. Dat hij overleden is heeft te maken met ouderdom..hij was aan het dementeren. En zo ken ik er nog wel een paar. Gelijktijdig ken ik mensen die nog nooit hebben gerookt en die overleden zijn aan de gevolgen van kanker. Dan zou je kunnen zeggen dat het komt door het meeroken. ONZIN. Dan moeten ook de auto's de wereld uit. Hoeveel last hebben mensen niet van de uitlaatgassen. Hoeveel mensen hebben geen last van allegieeen door het gat in de onzonlaag. Door toedoen van de spuitbussen. En daarbij ongeveer twee jaar geleden werd er ook al gesugereerd dat je van bruin brood kanker kon krijgen en dat je van appels eten meer gaatjes kreeg. Als je van dat soort dingen moet uitgaan kun je beter stoppen met ademhalen. Vind je niet?

Dan heb je het over de pensioenpremie die je betaald waar je geen gebruik van maakt. Wie zegt dat. Mijn vader heeft vanaf zijn 62e tot zijn 84e genoten van zijn pensioen en met hem nog velen anderen. Dood gaan we allemaal. De een wat vroeger dan de andere, maar je weet nou eenmaal nooit wanneer. Want wat als je op de 40e al doodgaat door een hartaanval? Komt dan zeker ook door het roken. Of als je een dodelijk ongeval krijgt, zeker ook door het roken? Schei toch uit met die onzin. Kom maar met bewijzen dat rokers eerder doodgaan en hun pensioengerechtige leeftijd niet halen.

Je zegt dat in Ierland Italie Noorwegen al een algeheel rookverbod heeft en dat dat hopenlijk binnenkort ook volgt Nederland. Niet zo slim als ze dat gaan doen. Dat gaat zo als je al gelezen hebt, het roken het criminele circuit in. Is dat wat je wilt. Dat mensen gaan stelen om aan de sigaretten te komen. Want jij gelooft toch niet werkelijk dat mensen gaan stoppen als er een algeheel rookverbod komt. Als je dat denkt dan ben je nog dommer dan ik dacht.

Mensen houden toch wel rekening met niet rokers. Dat is mijn ervaring. Het probleem ligt bij de mensen zoals jij die lopen te zeiken. Ik vraag altijd of mensen een bezwaar hebben als ik er een opsteek. Maar ik moet ook bekennen dat ik bij mensen zoals jij er expres een opsteek. Dat heb ik zelfs de neiging er twee achterelkaar op te steken. Ik kan niet goed tegen die mensen die jaren gerookt hebben en dan ineens luidruchtig gaan lopen kuchen als er iemand in de buurt rookt.

Dat ik ga stoppen heeft ook niets te maken met mijn gezondheid. Voor de meeste is dat ook geen reden. Ga maar na….je rookt vooral veel als je gestressd bent. Stel dat je van de dokter te horen krijgt dat je iets mankeert en dat je moet stoppen. De meeste gaan er dan juist een opsteken tegen de stress. Dus @!#$ geen onzin.

Ik rook nu bijna 23 jaar. Ik studeer en als ik op school ben vindt ik het vervelend dat ik rook. Mijn studiegenoten roken niet. Als er pauze is staan hun gezellig met z'n alle binnen koffie te drinken en ik zit in mijn uppie een sigaret te roken. Maar zelfs dat weerhield mij niet om te stoppen. Ook ik hoorde jaren geleden dat ik moest stoppen met roken omdat ik vernauwde bloedvaten had. En ook dat weerhield mij niet. Ik zeg atijd dat als ik nog 5 euro in mijn zak heb en moet kiezen tussen eten en sigaretten dan kies ik dat laatste. Waarom? Omdat ik wel buiten mijn eten kan en niet zonder sigaretten. Voor mijn conditie hoefde ik het niet te laten want die is beter dan van menig niet-roker. De enige reden en die ook mijn enige motivatie is, is dat ik nu een vriendje heb die niet rookt. Die tranende ogen krijgt. Ik wilde wel stoppen maar de afkickverschijnselen zijn te groot. EN DAT HEEFT NIETS MET INTELIGENTIE TE MAKEN.

Gr. Fleur

• piet

Laat ze maar kletsen ex!!

Voor mij heb je gelijk!!!!

• Fleur

Wie? ….die ex-roker?

• ex-roker

Ja Fleur die ex-roker!!!!

Ik sta er namelijk niet alleen voor de overgrote meerderheid is er helemaal klaar mee met die smerige kankerverwekkende ziekmakende stank van jullie

En dat je ook al net als die andere verslaafden over mij intelligentie begint zegt meer over jullie als over mij ,

(Tja heb je nog iets tegenover mij om trots op te zijn)

En jij stoppen??

Daar heb je wel een beetje karakter voor nodig hoor!!!

Als je echt wil stoppen dan lukt het ook!!!

Vroeger of later schijnt het toch zo te zijn dat het ze allemaal lukt dus waarom jij niet?????

Weet je wat de belangrijkste eigenschap van een verslaving is???

Het ontkennen dat het slecht is !!

Je hoort altijd weer de zelfde argumenten van die rokers ze hebben allemaal een oma of tante van 94 die altijd gerookt heeft en twee meerokende katten die 25 geworden zijn

En ze beginnen altijd met auto,'s vervuilen ook de lucht

Tja het zijn en blijven sukkels

Paf ze

• Fleur

Hallo ex-roker…

Ik mag dan bezig zijn met stoppen, maar ik zal werkelijk nooit zo'n zielig persoon worden als jij. Iedereen mag van mij gewoon roken. Als ik wil stoppen moet ik dat weten maar wil de ander roken moet hij of zij dat ook voor zich zelf weten. WIE BEN IK OM VOOR EEN ANDER TE BEPALEN WAT WEL OF NIET MAG. Alleen omdat ik zo nodig gestopt ben? Het ik dan het recht om de hele wereld te verbeteren? En wat heet verbeteren. Alsof de wereld verbeterd zou zijn als iedereen zou stoppen

En over het feit dat je karakter moet hebben? Nou geloof ik…ik heb meer karakter dan dat jij in je hele leven zou kunnen krijgen. Ik heb alle facetten van het leven meegemaakt en ben nu journalist. En ach…je kent mij niet..maar als je mij zou kennen zou je dat zeker toegeven.

En dat kun je zeggen dat de belangrijkste eigenschap van een verslaving het ontkennen is. WIE ZEGT DAT IK ONKEN. Ik ontken niet. En ach …de een is verslaafd aan de chocola…de ander aan de koffie en ik aan de sigaretten. So what. Als ik wil roken ga ik roken …wil ik stoppen dan ga ik stoppen en dat bepaal ik toch helemaal zelf.

Enne…de sukkel is niet de roker …maar degene die gestopt is en nu alleen maar bezig is met anderen. Volgens mij is jou leven er niet gelukkiger op geworden .Dus zou ik zeggen STEEK ER WEER EEN OP DAN KOM JE TENMINSTE EEN KEER UIT JE DEPRESSIE…

Gr. Fleur

• ex-roker

Fleur,

Als jij gestopt bent,en je wil nog steeds meegenieten van die smerige ziekmakende kankerverwekkende stank van een ander dan is dat jou zaak.

Net zo goed dat als mensen evengoed nu nog door willen paffen!!!

Maar ik ben niet meer van plan om mee te roken en hopenlijk volgen we hier dan ook snel het goede voorbeeld van Ierland

Dus verlopig hoop ik ook verlost te blijven van jou rook en su6 met je voornemen om te stoppen met roken!!!

• Een tevreden roker...

Ex Roker vind roken niet meer lekker en heeft de siagaret afgezworen.

Hij volgt de stem van zijn geweten en is met roken gestopt

Het probleem wat zich hier openbaart is dat onze Ex Roker niet alleen zijn sigaretten aan de kant heeft gezet.

Hij is ook gestopt met het innemen van zijn medicatie.

En dat brengt hem tot de ongeremde idioterie die hij telkens weer hier laat verschijnen.

Wat mij betreft mag hij hier wegblijven.

Hij voegt niets toe aan een zinnige discussie, maar blijft alleen maar dezelfde onzin spuien.

Mijn voorstel aan de webmaster is om de IP van de Ex-Roker te blokkeren.

Volgens mij vind Ex Roker meer aansluiting met gelijkgestemden op “psychiatrie.startpagina.nl” .

• ex-roker

Zeg tevreden roker,

In deze tijd zijn het alleen nog de rokers die weg gejaagd worden hoor !

De tijden dat wij mogen/moeten genieten vam jullie smerige rook is al lang verleden tijd.

En als jullie de macht hebben om mij te blocken prima

Is waarschijnlijk het enige plekje dat een niet roker nog voor een roker moet wijken

Steek er nog eentje op