Hey Desie,
Ik las je bericht dat je ook met stoppen bezig bent. Je zegt dat je het moeilijker vind dan je dacht. Ik heb dat ook altijd gehad. Ik ben een aantal jaren geleden een aantal keren gestop, maar nooit langer dan een dag. Na drie uur zag ik zulke grote sigarettenpeuken voor mij dat ik niet eens meer op het verkeer letten. Het is een paar keer gebeurd dat ik bijna onder een bus of auto lag. Dat was voor mij weer reden om te roken. Ik kon geen telefoongesprek voeren zonder sigaret, ik ben journalist en ik kon geen verhaal schrijven zonder peuk. Ging ik eten, eerst een peuk. Moest ik de deur uit, eerst nog een peuk en ga zo maar door.
Onlangs ben ik bij mijn huisarts geweest en ik gebruik nu zyban. De trek in een sigaret gaat helemaal weg. Vraag mij niet hoe het kan, weet ik niet. Soms heb ik nog dat ik denk ik moet roken. En dan steek ik er een op en dan denk ik bah..dan maak ik hem weer uit.
Enne..die ex roker moet je lekker laten lullen. Ik ben gestopt omdat ik een vriend heb die er echt tranende ogen van krijg. Ik vind dat rokers genoeg rekening houden met niet rokers. Van mij mag ook iedereen roken. Dat is ieders z'n eigen keuze. Die ex roker is zo depressief van het niet roken dan hij al zijn frustraties hier op het forum uit. Gaat ie niet dood aan de sigaretten, dan gaat ie het straks doordat z'n hart het begeeft. Dus lekker laten lullen.
Ik hoop dat je hier wat aan heb
Gr. Fleur.