Vooral arme man is rookverslaafd

• ex-roker

Willen jullie daar ook bij horen?

Vooral arme man is rookverslaafd

BRUSSEL - In heel West-Europa roken arme mannen vaker dan rijke. Voor vrouwen geldt dat ook in zekere mate. Antirookcampagnes moeten daarom vooral op lagere klassen worden gericht, aldus een studie van de Erasmus Universiteit Rotterdam, die gisteren in het Europees Parlement in Brussel is gepresenteerd.

De studie is gemaakt in opdracht van het Europees Netwerk voor Rookpreventie en medegefinancierd door de Europese Commissie. Het adviseert politici onder meer gratis nicotinepillen uit te delen. De pillen maken het makkelijker met roken te stoppen, wat vooral bij de lagere klassen een probleem is. “Waarschuwingen tegen het roken moeten in zulke woorden zijn gesteld dat de lagere klassen ze begrijpen”, adviseerde prof. Anton Kunst van de Erasmus Universiteit.

Ook hogere accijns op tabak kan helpen. Verder kan de reclame worden beperkt en kunnen meer werkplekken rookvrij worden gemaakt. De studie oppert ook campagnes op scholen als strategie om rookverslaving te helpen voorkomen.

Ongeveer tweederde van de Europese rokende mannen heeft een inkomen onder het gemiddelde, berekende de universiteit. Het klasseverschil tussen mannelijke rokers en niet-rokers deed zich in 2000 voor in alle toenmalige EU-landen. Bij vrouwen zijn het vooral bijstandsmoeders die paffen, hoewel in Zuid-Europa ook welgestelde dames relatief vaak een sigaretje nemen.

Het roken is een van de belangrijkste redenen waarom armen gemiddeld eerder sterven dan rijken, aldus het rapport. “Zowel Europees als nationaal moeten campagnemakers deze conclusies gebruiken”, reageerde de Britse liberale europarlementariër Liz Lynn, een van de felste tabakbestrijders in het Europees Parlement sinds ze als rookster bronchitis en astma opliep.

• Daffy

• SlutFucker(tm)

jij hebt er toch ook bij gehoord, heb je nu een andere baan dan ofzo. FAG

• ex-roker

ij hebt er toch ook bij gehoord, heb je nu een andere baan dan ofzo. FAG

Sommige mensen krijgen vroeger of later hun verstand terug en stoppen met die afschuwlijke verslaving

Maar ja heb je wel een beetje karakter voor nodig!!

En sommige zullen hun hele leven verslaafd blijven over loser gesproken SlutFucker!!

Steek er nog eentje op!

• SlutFucker(tm)

A) Ik rook niet eens, dus opzouten met je gezeik van Steek er nog eentje op

B) Jammer dat je zo lang zonder verstand hebt geleefd dan. Maar volgens mij doe je dat nog steeds :P

• ex-roker

Dan ben je zeker zo een verplichte meeroker!

Anders nam je het niet zo voor Pafsukkels op of je liegt,maar goed is jouw zaak!

Wees er maar blij mee met die smerige kankerverwekkende stank

• SlutFucker(tm)

Ik zeg toch nergens dat ik blij ben? En nee ik lieg niet, ik rook niet.

Maar ik vind alleen dat hypocriete gelul van jou zo belachelijk, daarom reageer ik!

• noxqze

Het is verspilde moeite om met die amoebe in discussie te gaan.

Zijn woordenschat reikt niet verder dan de woorden op taalkabaal.nl

• anti-roker-3

Dus rokers horen wel degelijk tot de onder klasse