Roken raakt steeds meer uit!!

• Ex-roker

Jaja rokertjes de statistieken bewijzen het ook al wie rookt er nog?

De trend is dat er over een paar jaar niemand meer paft op de Tokkie's Flodders en andere aso.s na!

tabaksindustrie verwacht in 2005 een daling van 12 tot 15% in sticks. De accijnsverhoging wordt hier als belangrijkste oorzaak van gezien. Ook de leeftijdsgrens van 16 jaar en het verbod op rookreclame dragen hun steentje bij. Het afgelopen jaar werd per hoofd van de bevolking 164 euro aan sigaretten uitgegeven. Dit komt neer op 2.656 miljoen euro en meer dan 17 miljard sigaretten. Aan shag- en pijptabak werd per persoon 57 euro uitgegeven en aan sigaren slechts 8,58 euro. De meeste sigaretten (35,4%) worden via de supermarkt verkocht. Met 26,6% staan benzinestations op de tweede plaats, gevolgd door tabaks- en gemakszaken (24,8%). De verkoop via automaten is bij deze cijfers niet meegenomen. De Europese sigarenverkoop is al jaren aan het dalen. Nederland vormt hierop geen uitzondering.Met een marktaandeel van 25,6% was Marlboro ook in 2003 het best verkochte sigarettenmerk. In de top tien komt Marlboro ook nog voor op de plaatsen 2 en 9, met respectievelijk Light en Medium. Camel staat op de derde plaats met een marktaandeel van 8,6%. Opvallend is dat private labels een steeds groter marktaandeel krijgen.

03-12-2004

• Ex-roker

Nou hopelijk niet allemaal stoppen hoor we moeten tenslotte wel wat dombo's over houden om belastingen te betalen en onze pensioenen betaalbaar te houden!!!

• Ex-roker

Ook vandaag in de Telegraaf:

vr 3 dec 2004, 11:08

Chinezen roken steeds minder

PEKING - China geldt algemeen als een land vol verstokte rokers, maar de schadelijke gewoonte verliest ook daar intussen aan populariteit. Volgens het persbureau Xinhua rookt momenteel een op de vier Chinezen van 15 jaar en ouder. Tien jaar geleden was dat nog een op de drie.

Van alle mannen rookt nu bijna de helft, terwijl slechts 3 procent van de Chinese vrouwen geregeld naar een peuk grijpt. In de grote steden van China wordt minder gerookt door mannen, maar juist weer meer door vrouwen.

Ondanks het feit dat minder mensen zijn gaan roken, is het aantal zware rokers wel toegenomen. De hoeveelheid verkochte sigaretten is in de afgelopen jaren dan ook toegenomen.

In Nederland rookt volgens recent onderzoek 27,2 procent van de bevolking ouder dan 15 jaar. Van alle mannen rookt 30 procent, bij de vrouwen is dat percentage 24,4.

• DOR

Oh mijn God!!

Het roken raakt echt uit!

Wat moet ik nu doen?

Ik ben nu volkomen radeloos.

Och,wat is dit erg zeg!

Hoe ga ik hier mee om….

:)

• Ex-roker

Maak er maar een geintje om

Humor zal je nodig hebben als roker!

Vroeger of later zal je geconfronteerd worden met de gevolgen van je verslaving

Ik hoop dat je dan nog lachen kan

Ondertussen lach ik als ik die sukkels buiten zie staan in de kou

Ondertussen lach ik als ik zie wat die sukkels kwijt zijn aan paffen

Steek er nog eentje op

• ex-roker

Hey ex, giga sukkel! wanneer wordt je eens ex-mens?

Ga je straks ook nog de voorpagina van de Telegraaf voor ons overtiepen? Het zal me toch werkelijk aan m'n reet roesten wat voor omzet de takaksindustrie maakt en hoeveel mensen er in china nog roken. Je bent echt een genetische miskleun. Je had dominee moeten worden.

Trouwens ter informatie: onlangs heb ik Stivoro aangeschreven hoe ze aan het cijfermaterikaal komen wat door hen wordt gebruikt om hun leugens kracht bij te zetten. Ze hebben zelfs de moeite genomen een uitgebreid antwoord te zenden. Dat antwoord wil jij niet weten, je zou acuut weer gaan roken. Ik werd in ieder geval gesterkt in mijn opvattingen dat de schadelijke effecten van het meeroken te verwaarlozen zijn. Bovendien begrijp ik nu waarom jij je beweringen niet kunt onderbouwen: het bewijs is er gewoon niet. Het is net zoals met Piethein Donner en heilig boontje Balkenende, zij geloven dat god bestaat, en baseren hun hele politiek daarop. Daarom gaat het ook zo lekker in Nederland. Ja en ik geloof nog steeds in sinterklaas…

Doei!

• nietroker

Bovenstaand bericht komt natuurlijk van mij, nietroker en niet van ex-roker. Op een ander forum ben ik namelijk ex-roker, vandaar.

Op dit forum is maar één echte ex-roker, de meest treurige speling der natuur, nadere introductie overbodig.

• Ex-roker

Nou nou wat zal Stivoro onder de indruk raken van een halve zool met een prorookonzinverhaal die onder andere namen uit komt

Ga toch prikken bij prikpaginapsychiater.nl wie weet kunnen ze nog wat met je!

• nietroker

Hey, ex, misschien krijg jij binnenkort wel een leuk ziveren lepeltje van de stivoro. Jij bent toch als het ware een beetje hun ambassadeur. Een leuk lepeltje of een anti-rook T-shirt. Zou toch minstens wel moeten als blijk van waardering. Ze krijgen subsidie zat dus ik vind echt dat je daar recht op hebt.

Ik wil je ook wel voordragen aan de CAN voor de prijs Nietroker van het jaar. Jij die vanuit de veilige haven “stoppenmetroken” gevaarlijke kruistochten onderneemt, samen met je holmaatje Kees van de Berg, naar het verdorven sigaretten.startpagina.nl forum, alwaar jij alle rokers en nietrokende andersdenkenden de waarheid wel eens zult vertellen. Deze levensgevaarlijke expedities getuigen van enorm karakter en daadkracht. Ik zag op het smr forum dat je al lokale roem hebt vergaard voor je heldenmoed. Geef je naam en adres maar even en ik nomineer je voor alle genoemde onderscheidingen…

• Ex-roker

Ja niet-roker, valt niet mee He om keer op keer in het ongelijk te krijgen tja hoef je niet intelligent voor de zijn hoor om te weten hoe aso en slecht paffen is en je hoeft ook geen hoog IQ te hebben om roken in discussie te bestrijden die is op de voorhand toch al gewonnen door de niet rokers

Dus ik bedank voor de eer

Ik vind het al een beloning genoeg om niet die gevaarlijke smerige stank meer in te ademen van die losers, nou nog WEGWEZUH uit de horeca met die lui en ik ben helemaal tevreden

En wat jou betreft verander je naam van niet-roker even in solidairedomme pafsukkelzak is meer op zijn plaats