PCS International

• DOR

Ik heb even op de site rondgekeken van je bedrijf,Patrick.

Blijkt dat jij de oprichter bent van dat bedrijf.

Vandaar die A6 natuurlijk……..:)

Maar wat ik weten wilde,hoe keur je tabak?

Heb je daar speciale apparatuur voor nodig,of alleen je neus?

Of werken jullie met monsters van de fabrikanten.

Ik denk zelf dat je een koffertje met monsters hebt,en dan een partij keurt op echtheid aan de hand van de originele monsters?

Of gaan jullie zover dat je het DNA van het tabak gaan vergelijken met de plant op de plantage,waar de fabrikant zijn tabak betrekt?

Leg het eens uit,als je dat wilt,kunt of mag.

Dan kan ik een bedrijf opstarten die al die kenmerken kan vervalsen,om de illegale import te bevorderen en jouw bedrijf een goede impuls te geven,indien nodig.

:D

• Patrick van Zundert 24.02.05

Ik gebruik mijn neus, ogen, oren en vingers (voelen). Door de kenmerken van de echte producten zeer goed te kennen, kun je namaak eruit filteren.

Tevens heb ik mijn eigen methodes ontwikkeld om versheid te bepalen en een universele manier ontwikkeld om die te rapporteren.

Voor twijfelgevallen heb ik inderdaad zo'n 800-900 monsters, die ik overigens niet van de industrie gehad heb.

In tegenstelling tot wat er in de krant staat werk ik niet voor fabrikanten. Ik werk wel voor (parallel-)handelaren, distribiteurs, taxfree shops, expediteurs, overheden etc.

Een namakaaproduct maken dat dicht bij het origineel komt is erg lastig. Ik kan je daar uiteraard niet bij helpen.

• DOR

Dank voor de uitleg,Patrick.

Toch knap om de echte van de nep te onderscheidden,alleen door gebruik van je reuk en ervaring…..

’Tevens heb ik mijn eigen methodes ontwikkeld om versheid te bepalen en een universele manier ontwikkeld om die te rapporteren.’

Gokje,vochtigheidsgraad van het tabak?

DOR schreef:

>

>

> Gokje,vochtigheidsgraad van het tabak?

Nee, want die wordt mede bepaald door de plaats waar de peuken opgeslagen liggen.

• marjolein 29-6

ik deed altijd effe een aardappelschilletje in de shag als ie te droog was hahaha

• bert

vroeger toen ik nog rookte kneep ik er in en was het te droog dan donderde ik het het weg en kocht nieuwe. maar ja dat hoeft niet meer als je NIET rookt ( LET OP EX) speciaal voor jou NIET ROOKT

• marjolein 29-6

ik gooide nooit wat weg hoor hahahaha

marjolein 29-6 schreef:

>

> ik gooide nooit wat weg hoor hahahaha

Ik wel. Kocht soms een pakje Marlboro bij de pomp dat niet echt vers meer was of een lichte smaakafwijking had. Ik gooide het hele pakje dan weg.

marjolein 29-6 schreef:

>

> ik deed altijd effe een aardappelschilletje in de shag als ie

> te droog was hahaha

Wat je allemaal al niet deed toen je nog verslaafd was ;-)

bert schreef:

>

> vroeger toen ik nog rookte kneep ik er in en was het te droog

> dan donderde ik het het weg en kocht nieuwe. maar ja dat

> hoeft niet meer als je NIET rookt ( LET OP EX) speciaal voor

> jou NIET ROOKT

Zie reactie op Marjolein.

De droogheid is in “mijn wereldje” minder belangrijk dan het visuele aspect. Zolang er maar geen gele/bruine puntjes op het sigarettenpapier ontstaan, is het al vaak goed. Tenzij de peuken van droogheid uit elkaar vallen.

Andere uiterste is ook mogelijk. Wisten jullie dat redelijk wat partijen die in Engeland op de zwarte markt terecht komen (sporen van) schimmel bevatten? Ik haal minimale schimmel in de sigaret er met mijn neus uit.