Prijzen van sigaretten in het buitenland

• Patrick van Zundert 24.02.05

Ik ben bezig een nieuwe site op te zetten waarop mensen kunnen zien wat peuken in het buitenland kosten:

http://sigaretten.web-log.nl

Dit omdat er op dit prikbord, maar ook op andere prikborden, de vraag gesteld wordt wat sigaretten op vakantiebestemmingen kosten.

Wie er prijzen weet in bepaalde landen, laat het me ff weten. Dan kan ik de site completer maken en de roker bedienen met nuttige informatie.

• Christine

Hi Patrick,

Ben gisteren terug gekomen uit Birmingham en heb op de luchthaven even voor je gekeken. Een slof Marlboro kost daar 25 pond. Uitrekenend dat een pond ongeveer anderhalve euro is: een slof kost ongeveer 37,50 in euro's. Aan een oude man heb ik nog gevraagd wat hij voor zijn pakjes betaald: 4 pond en 5 pence, dus ongeveer 6 euro.

Hopelijk heb je er wat aan.

Groeten Christine

• Patrick van Zundert

Bedankt, Christine.

• Nicolle

Even om door te gaan op de prijzen in het buitenland.

In Egypte kost een pakje marlboro 10 pond, das ongeveer 1,40 euro.

Ik heb zelf ook nog een vraagje, ik ga binnenkort een weekje naar parijs (met de auto). Nou hoorde ik dat sigaretten in frankrijk heel duur waren, vroeg ik me af of iemand weet wat de prijzen in belgie zijn, aangezien ik daar (natuurlijk) doorheen rijd.

Alvast bedank!

• Patrick van Zundert

Marlboro:

Belgie 4 euro

Frankrijk 5 euro

• Nicolle

thanx!

• Christine

Luxemburg is nog goedkoper. Wat Marlboro daar op dit moment kost weet ik niet, maar de Camel is momenteel 2,88

• Michael

Brazilië: Meeste cigaretten 0,75 euro. (Marlboro e.d.)

(2,25 reais)

• Patrick van Zundert

thx.

• Michael

Oja, bijna vergeten.

Er is ook nog vanalles te koop uit paraguai, meestal namaak en/of eigen merken uit dat land.

De prijs voor zo een pakje bedraagt 0,33 euro. (1 real)

Echter de kwaliteit van deze cigaretten is ver beneden pijl.