Kennismaking...

• Prof. Dr. Nietroker

Wat was jullie eerste kennismaking met sigaretten? Mijn eerste sigaret kreeg ik van een oom, toen ik nog maar 12 jaar oud was, nu dus zo'n 40 jaar geleden. Het was een Gladstone Menthol filtersigaret. Ik vond roken gelijk erg lekker en stoer.

Toen ik 15 was ben ik begonnen met shag roken. Javaanse Jongens in zo'n papieren zakje. Met vloei (sorry Patrick) kostte dat toen fl. 0,95!!! Dat was nog eens ongeremd roken.

• Ma Dalton

Mijn eerste sigaret was een St. Michel, lekkere zware sigaret, heb deze nog jaren gerookt.

Uiteindelijk ben ik overgestapt op Gitanes (zonder filter), de ULTIEME sigaret.

• Ilsuerma

Ik was 14.

We hadden een schoolkamp en iedereen leek te roken. Dus ja…ik deed mee. Zwak maar heel erg waar.

Ik heb toen gerookt van mijn 14e tot mijn 19e. Ik leerde mijn man kennen en die hield absoluut niet van rokende vrouwen (eigenlijk van roken in het algemeen). Dus ik ben accuut gestopt. Helemaal geen moeite mee gehad.

Tot een klein jaar geleden mijn zus vertelde dat ze rookte. Ik liep in die tijd steeds de winkel in met de twijfel; zal ik weer een pakje kopen? Ik zat in een moeilijke periode en vroeg een sigaret aan haar. Die smaakte me zo goed en gaf me een soort van ontspanning. Ik heb toen een pakje gekocht en ben weer gaan roken. Ik rook zeker niet veel. Hooguit 2 a 3 sigaretten per dag en soms zelfs helemaal geen. Maar als er mensen bij me zijn die meer roken, dan rook ik ook meer.

Mijn man is er absoluut niet blij mee, en ik rook dus ook niet in zijn bijzijn. Maar helaas…ik vind het lekker en dat is de enige zonde die ik heb. Verder drink ik niet, gebruik ik geen drugs…..alleen zo af en toe ff een sigaretje….

x Suus x

• Prof. Dr. Nietroker

Ma Dalton schreef:

>

> Mijn eerste sigaret was een St. Michel, lekkere zware

> sigaret, heb deze nog jaren gerookt.

>

> Uiteindelijk ben ik overgestapt op Gitanes (zonder filter),

> de ULTIEME sigaret.

Ja Gitanes, die rookte ik ook wel eens als ik even geen shag in de buurt had. Verder heb ik goede herinneringen aan Black Beauty en Gauloises (het lichtblauwe pakje) In Duitsland rookte ik wel Schwarze Hand in zo'n rood pakje. Bestaat dat eigenlijk nog?

Verder heb ik nog wel een gekke ervaring met het Spaanse merk Ducados. Ze zijn erg goedkoop daar en smaken prima. Dus ik een paar sloffen mee naar Nederland en daar smaakten ze me een stuk minder. Hoe zou dat komen?

• Prof. Dr. Nietroker

Nu ik het zo even door mijn gedachten laat gaan… Die Duitse sigaretten die heetten anders. Ik dacht Rot Handler of zoiets. Weet iemand dat?

• Prof. Dr. Nietroker

Gewoon echt fijn he? Lekker weer discussieren over sigaretten. Patrick bedankt voor je ingrijpen!

• Ma Dalton

Black Beauty heb ik ook wel eens geprobeerd, maar dit beviel me niet zo.

Deed me, qua smaak, een beetje denken aan die bruine flossen die aan de rijpe maiskolven hingen.

Ja, ook die heb ik gerookt, (een mens kan vreemde experimenten doen als hij jong is.)

• (L)ex-roker)

Ja, ook die heb ik gerookt, (een mens kan vreemde experimenten doen als hij jong is.)

Niet alleen jonge mensen kunnen vreemd doen hoor ik zie soms ook wel oudere mensen roken

Gek toch want er wordt beweerd wijsheid komt met de jaren

• Ma Dalton

Ik weet niet waar jij woont, maar ik zie nooit oudere mensen maisflossen roken.

• bert

zigeunerkamp