Oproep!

• Morse

Clean Air Now is bezig met een handtekeningenactie voor een burgerinitiatief om een wetsvoorstel in te kunnen dienen voor een rookvrije horeca (zie www.nietrokers.nl ). Zij hebben al meer dan 50.000 handtekeningen verzameld.

Een aantal fanatici dreigt op deze manier de levensvreugde van miljoenen rokers te bederven. Het is tijd dat wij hiertegen in het geweer komen en niet meer als makke schapen ons lot afwachten.

Vandaar dat wij een TEGEN-handtekeningenactie organiseren voor alle mensen die tegen een rookverbod in de horeca zijn.

Print de bijlage uit (zie www.forces-nl.org) en kijk op je werk of waar je ook komt wie er wil tekenen. Geef een kopie af bij je sigarenwinkel en/of bij het café om de hoek. Zend als je er genoeg van hebt het (de) formulier(en) naar het onderstaande adres.

Elke stem telt, dus als je er niet voor voelt met een handtekeningenlijst rond te gaan, vul de bijlage in met je naam en woonplaats en mail hem aan tegen@ptbvhrokerspartij.nl .

Mens durf te leven, en te laten leven, laat je stem horen.

Deze TEGEN-ACTIE wordt gesteund door de PTB vh Rokerspartij, de Stichting Rokersbelangen en Stichting Forces Nederland.

• peggy

hallo,ik vind het ook een beetje ziekelijk hoe ze tegenwoordig om gaan met rokers in de horeca..als je nu een rokersgedeelte hebt vind ik meer dan genoeg! maar misschien gaan ze hun nieuwe wet nog herzien want véél horecazaken gaan klanten verliezen op die manier denk ik..ik heb echt respect voor niet rokers maar we moeten een beetje menselijk blijven hé..

• ria

hallo, bij ons hier in de stad zijn er diverse cafe's, disco's en andere openbare gelegenheden met 'n rokers en nietrokers gedeelte, maar ik moet zeggen dat het niet zo gek veel uithaald. de rooklucht ruik je toch en de rokers en nietrokers mopperen beiden.

• peggy

hallo ria,wat leuk je weer eens te lezen!! :) tja je hebt eigenlijk gelijk we zullen allemaal blijven zeuren denk ik ook..maar als we nagaan kan een mens wel over vele dingen zeuren…algoed dat zo'n prikborden bestaan kunnen we hier ook wat zeuren..hihihi..:) hoe gaat het trouwens thuis met de rokers? houden ze het vol om buiten te roken? grt peggy ;)

• Morse

Hoi Peggy,

Ik ben er vooral zo tegen, omdat café-bezoek en roken voor mij bij elkaar horen. Is gewoon gezellig!

En voor ons rokers de allerlaatste mogelijkheid, om buiten je eigen huis met een dak boven je hoofd te MOGEN vertoeven!

Iedereen verdient zat aan ons rokers, vooral de staat (waarom maken alle Europese staten zo jacht op illegale peuken-import?!) , maar we worden met onze wens, ergens wél te mogen roken, door staat en ook medemens actief genegeerd en nog verder verdrongen!

Om niet- en antirokers niet lastig te vallen en wij zonder ellende van ons peukie te kunnen genieten, ben ik voor geheel aparte restaurants en café's voor rokers.

Het leven heeft gewoon risico's, maar er wordt tegenwoordig zo gedaan alsof je elk risico door van alles te verbieden op het gebied van gezondheid kunt ontlopen. Daarvan raak je zo in stress, het leven wordt zo kil en vreugdeloos, dat je daarvan al weer alle mogelijke enge ziektes kan krijgen!

Na die ergernis gaan we nu lekker een opsteken…. >:-)

• Jan

Beetje domme oproep,alsof je een voorstander bent van andere mensen ziek maken door sigarettenrook.

Een rookvrije horeca komt er toch wel kijk maar naar de landen om ons heen!

Ik zou zeggen stoppen met roken voordat roken jou stopt

• Morse

Hoi Jan,

Ik ben graag bereid met jou te discussieren.

Hier op het forum als één der zeer weinige plekken in het openbaar kun je als roker nog je mening zeggen, zonder meteen afgebekt te worden!

Weet je wat ik zooo verschrikkelijk irritant vind: jullie anti-rokers zijn zúlke prekers en hoog van de “morele” toren blazend! Jullie zijn zo verschrikkelijk “politiek correct”. Gewoon walgelijk. Onmenselijk.

Dit reeds weerhoudt me daavan om te stoppen met roken. Ik wil niet zelf niet ook zo een vervelende tijdsgenoot worden, die als ex-roker “niet meer tegen rook kan”: omdat hij die eigenlijk lekker vindt, en dus mogen de anderen, de rokers, ook niet meer genieten, tenminste niet in zijn bijzijn, omdat hij het gewoon te moeilijk heeft.

Afschuwelijke geesteshouding.

Typisch een geval, waar doorroken gezónder zou zijn dan te stoppen en levenslang steeds krom staan van de frustratie.

Ik ben 51, laat ons oudere rokers toch met rust (Minister Hoogervorst in zijn oor)!

groetjes

Morse

• Prof. Dr. Nietroker

Jan schreef:

>

> Beetje domme oproep,alsof je een voorstander bent van andere

> mensen ziek maken door sigarettenrook.

>

> Een rookvrije horeca komt er toch wel kijk maar naar de

> landen om ons heen!

>

> Ik zou zeggen stoppen met roken voordat roken jou stopt

Zo Kees ben je nu Jan? Jan, misschien ben je zelf een beetje dom.

Zie je wel vaker bij anti's

De gevaren van meeroken worden sterk overdreven en zijn nimmer hard bewezen.

• peggy

voledig gelijk!! waarom doen niet rokers steeds zo onverdraagzaam(niet allemaal hoor) zelfs als je buiten gezellig op een terrasje rookt doen ze soms nog irritant!! en wat jan zei over rookvrije horeca..vergeet het maar! die nieuwe wet gaat de horeca nog geld kosten omdat de rokerklanten gaan wegblijven…hier in belgie zijn ze er ook mee bezig en in spanje ook maar niet alle horecazaken doen mee.grt peggy

• Prof. Dr. Nietroker

peggy schreef:

>

> voledig gelijk!! waarom doen niet rokers steeds zo

> onverdraagzaam(niet allemaal hoor) zelfs als je buiten

> gezellig op een terrasje rookt doen ze soms nog irritant!! en

Niet-rokers doen niet irritant. Ik ken er zat die er helemaal geen problemen mee hebben als iemand een sigaretje opsteekt. Zelf ben ik ook zo'n nietroker. Waar ik problemen mee heb zijn de agressieve anti-rokers, mensen die anderen, koste wat het kost, hun wil op willen leggen. Zelf komen ze nooit in de horeca, daar zijn ze over het algemeen te ongezellig voor, maar ze willen er wel de dienst uitmaken. Met drogredenen als zou meeroken nog schadelijker zijn dan roken, proberen ze iedereen te overtuigen van hun gelijk.

Ze gaan zelfs zover dat ze, tegen de regels in, een openbare vergadering van de tweede kamer hebben verstoord met hun zinloze gejammer. De betreffende aanhangers van CAN zijn toen uit het tweede kamergebouw verwijderd door de politie. Dit geeft wel aan met wat voor agressief tuig we hier te maken hebben. Waarschijnlijk is er met deze mensen in hun jeugd iets vreselijk mis gegaan…