help wat nu

• annet

hoi mensen

mijn zoon van 13 oktober wordt hij 14 heeft mij dit afgelopen weekend verteld dat hij rookt.

pfoe das wel ff schrikken.

ik rook zelf ook maar dat wil nog niet zeggen dat hij dezelfde fout moet maken.

hij vroeg of hij in huis mocht roken ik ben er echt op tegen als ik zeg dat het mag dan geef ik eigenlijk toestemming dat hij mag roken.

mijn man zegd als hij het thuis niet mag doet hij het wel ergens anders dat hou je toch niet tegen.

wat nu kan iemand mij advies geven

greetz annet

• antirook

Er is een gezegde zoals de oude zongen piepen de jongen,als je zelf al die jaren in zijn bijzijn gepaft hebt was je niet bepaald een goed voorbeeld (en dan heb ik het nog niet eens over de gezondheidsrisico’s van meeroken) dus dan moet je niet raar opkijken dat hij zelf nu ook verslaafd is.

Het enige wat je nu nog kan doen is stoppen met roken of de vreselijke situatie accepteren.

Sterkte er mee

• annet

hoi hoi

ik vraag advies geen kritiek van een antie roker ,

wie zegd dat ik in het bijzijn van hem rook(vooroordeel)

>

> Er is een gezegde zoals de oude zongen piepen de jongen,als

> je zelf al die jaren in zijn bijzijn gepaft hebt was je niet

> bepaald een goed voorbeeld (en dan heb ik het nog niet eens

> over de gezondheidsrisico’s van meeroken) dus dan moet je

> niet raar opkijken dat hij zelf nu ook verslaafd is.

> Het enige wat je nu nog kan doen is stoppen met roken of de

> vreselijke situatie accepteren.

>

>

> Sterkte er mee

• DE_GEKSTE

annet

jij bent tochg zijn moeder en jij beslist als hij wil roken oke maar dan als hij bv 16 is jij ben de baas hij mag niet roken klaar kom je er achter straf je hem gewoon

en dat je zeg wij roken ook ja en hij moet weten wat wel en niet mag zo lang hij nog thuis woont toch

het roken is nu stoer doenderij dus bepaal zelf of je het goed vind of niet en als jij vind dat hij de jong is (wat hij ook is vind ik )dan gewoon niet roken

en wat antirook zeg moet je niet naar luisteren/lezen die heeft het heel moeilijk om niet te roken

• annet

hoi hoi de gekste

er zijn hier dus wel mensen die normaal antwoord kunnen geven bedankt.

ik vind hem ook nog veelste jong en ben er echt op tegen en straf hem ook als ik merk dat hij wel rookt.

tot nu toe zegdt hij het niet meer te doen alles contoleren kun je natuurlijk niet maar ik probeer hem er natuurlijk wel van af te houden .

bedankt voor je antwoord greetz annet

• an

Hallo heb 3 kinderen de oudste heeft nooit gerookt is nu 21 vind het smerig de tweede is nu 19 rookt vanaf zijn 14 thuis dacht dan heb ik overzicht van wat hij rookt heb er veelmet hem overgepraat ook verboden maar kwam er al snel achter dat het allemaalniet helpt dus hij rookte in huis nu nog de derde is nu 16 en vind roken ook smerig heb altijd gerookt met de kinderen erbij toen had je al dat gezeur over roken niet Vind dat je moet doen met je zoon wat je zelfhet beste vind jij bent zijn moeder en weet wat ertegen helpt Doe wat je zelf goed vind en laat anderen kletsen Groetjes van an

• Melanie

Hoi Annet,

Wat een vervelende situatie. Ik kan begrijpen dat dit voor ouders erg moeilijk is. Zelf vind ik het ook geen gezicht, kinderen met sigaretten op straat.

Praat met hem en probeer compromissen te sluiten, bv door te zeggen dat jij vroeger ook zo begonnen bent uit stoerdoenerij en dat het niet gezond is. Maak een deal met hem dat hij bv zijn rijbewijs krijgt als hij tot zijn 18e niet rookt of ga samen met hem stoppen met roken.

Heel veel succes en laat je nog iets horen?

Groetjes

• annet

hoi hoi

heb met mijn zoon uiterraad er over gesproken heb er geen drama van gemaakt want dat heeft toch geen zin.

heb hem verboden te roken ,heb ook gezegd dat ik toen heel erg stom ben geweest om te gaan roken en dat alleen omdat het best stoer stond.

ik heb al een paar poggingen gedaan om te stoppen en hij heeft ook gezien hoe moeilijk dat is,

en het heeft hem wel aan het denken gezet.

hij heeft nu 4 weken geen sigaret meer gehad zegd hij hopen dat het ook zo is

greetz annet

• anti roker

je hebt je zoon een slecht voorbeeld gegeven en hoeveel rook heeft die van jou wel niet ingeademd. je word bedankt als moeder.

Roken waar kinderen bij zijn is echt uit den boze.

schaam je moeder. Jij moet gestraft worden en niet je zoon.

jij hebt hem aan het roken gemaakt.

zeg dat ie niet meer mag roken en stop er dan zelf ook mee.

want je zoon verbieden en zelf door paffen hoe kun je dat nou verkopen zeg.