buiten roken SVP

• anti-roker

Uit berichten van de website van CAN overlijden er jaarlijks 3000 mensen aan een ziekte als gevolg van mee roken.. Dus ik vraag alle rokers rook beleeft rook buiten waar andere er geen last van hebben.

De gevaren van mee roken zijn sterk onderschat. dus nu is duidelijk geworden wat rokers hebben aangericht bij andere die verplicht moeten mee roken.

rook niet of rook buiten.

Alvast velen dank

• adult-klein-duimelodje

Lekker blijven duimen met of zonder lapje zorg er voor dat je nooit de behoefte heb om te roken. Er zijn mensen die door weer te duimen van hun rook verslaving af zijn gekomen. dus weer lekker duimen met of zonder lapje is een mooi alternatief genot waarmee je geen andere schadelijke rok mee laat inademen.

Eigenlijk zou dus het roken en taboe moeten zijn en niet het lekker duimen als volwassen man en vrouw.

Duimen blijf ons alternatief genot.

Veel groeten

• DOR

Natuurlijk wil ik voor jou buiten roken,Lex. Zo ben ik. Maar waarom zou ik ook?

Vroeger had ik daar geen problemen mee. Dacht ik mee met de niet rokende medemens*. Maar wat doet die nietrokende medemens? Die wil,ondanks rookverboden en minder rokers,alles rookvrij en het liefst de rokers op een papart rookeiland ergens ver op de Noordzee. En kijk daar baal ik dus van. Stop eens met die vervelende rookfobie. De laatste jaren zijn de rokers jullie al meer dan voldoende tegemoet gekomen,dankzij opgelegde wetten dat dan weer wel. Dus eigenlijk hebben jullie al meer dan jullie zin gekregen. Komt bij,dat volgend jaar de horeca rookvrij wordt. Als ik dan lees dat je dan niet meer mag roken op de terrassen omdat ze bang zijn voor overlast van rokers buiten,ja dan zakt mijn broek echt even af. Terwijl rokers notabene door jullie naar buiten zijn geschopt! Naar buiten waar zelfs een website voor gemaakt is……

Dus wat je nu vraagd is eigenlijk te veel gevraagd en volgend jaar,overbodig.

*vele uitzonderingen,daargelaten.

• El

Waar je niet mag roken, rook ik niet.

Waar mensen liever hebben dat ik buiten rook, rook ik buiten

Dus hou ik heel erg veel rekening met de niet rokers.

Maar over al waar het mag rook ik.

En thuis rook ik, zoveel ik wil

Dus daar hou ik geen rekening met de niet rokers.

Duidelijker kan het niet en beter ook niet, lijkt me.

• Mich

Die LexSSch joh

Je zou hem bijna geloven 8-)

• Margrietje

Wat een vreselijke zeikerds zijn die niet rokers, vervelende en zeurende types.

Van meeroken krijg je kanker, gestoord zijn jullie.

Mijn moeder rookte zelf niet, en zat midden in de rook, zodat het brandalarm vaak afging, maar ze werd wel even 95 jaar…………………………..

• ineke

Buiten in die smoc lucht die JIJ ook hebt veroorzaakt!

Of die autogassen die daar allemaal hangen.

• Chiron

Het rookverbod zorgt ervoor dat de economie naar de knoppen gaat of denk je dat sigaretten geen hoofd element zijn van de economische toestand? Sigaretten zijn een deel van de inkomsten van de staat. Al die belastingen dat men er moet op betalen zorgt voor de staatskas. Dus eigelijk spreken ze hun eigen tegen! Als de mensen buiten gaan moeten beginnen roken gaan ze gewoon allemaal thuisblijven want mensen die roken kan je niet zomaar laten stoppen. De niet rokers dwingen respect af maar denk eens in een roker zijn plaats. Het is zever dat je zou zeggen van ja maar dan moet hij/zij maar niet roken dan hoeft hij/zij niet buiten te staan. De wet is er gekomen en iedereen voelt zich sterk en zegt ga buiten roken moest die wet er niet zijn had niemand er iets op tegen!

(Ik spreek voor belgië)

• mike

Goedenavond Ik ben roker en me bewust van de gevaren uit tabak.Wat ik vooral aan wil geven is dat je de fijnstof van uitlaatgassen en industrie in het geheel niet moet onderschatten.De gevaren die hier aan kleven zijn vele malen hoger dan het gevaar van meeroken.Roken eten en drinken behoren tot de genotsmiddelen die iedereen tot zich kan nemen.Met name het roken en drinken zijn handelswaar die overbelast kunnen worden.Kritiek op rokers?Best hoor maar wees je ervan bewust dat we meer blootstellingen hebben dan nicotine en teer.O ja niet rokers vergeet vooral niet na het rookverbod massaal de locale horeca te bezoeken want nu kom je er niet omdat je een rookvrije omgeving wilt hebben.Mochten er daarna failliet gaan reken ik het jullie lobby echt aan.Geniet van jullie leven wel of niet rookvrij en blijf nuchter.Gr Mike

• Darma

ik heb niet alles gelezen, maar ik vind het erg tegenstrijdig, in openbare gelegenheden mag niet meer gerookt worden, bepaald door de wet. Op straat mag het wel, en in je eigen huis mag het ook.

De wet is zo voor de niet roker, maar ondertussen kan de lieve belasting de bonus die op de sigaretten zit niet missen.

Als ze dan zo voor de niet rokers zijn, en iedereen een gezonde werk en horeca omgeving gunnen, dan moeten ze stoer zijn en alle tabakswaren uit de verkoop halen. Maar nee dan missen ze een veel te grote bron van inkomsten.

Kortom… ik rook, en als mijn mede mens er een hekel aan heeft, dan gaat ie toch ergens anders heen.