1 juli 2008...de vlag uit, boos of een reden om te stoppen?

• Patrick van Zundert

De overheid voert per 1 juli een tweetal maatregelen uit in de “strijd” tegen het roken. Zo wordt roken in de horeca verboden en gaan sigaretten met € 0,55 per pakje omhoog (accijnsverhoging).

Wat vind jij als roker of niet-roker van deze maatregelen?

Rokertjes treiteren?

De niet-rokers beschermen (horeca-maatregel)?

Indien je rookt, is dit een stimulering om te stoppen?

Doe mee aan deze discussie. Houd het wel netjes en respecteer elkaar en de huisregels.

• anti roker

mee roken schaad mij gezondheid, waar halen de rokers het gore lef vandaan

• DOR

Ik blijf gewoon roken. Das mijn goed recht en daar doet niemand iets tegen!

En accijnsverhoging is het woord van het jaar 2008

• DOR

Oja,ik zie die rookverboden alleen als een middel om het gebrek aan communicatieve vaardigheden van de nietroker op te lossen. Nooit vroegen ze om ergens anders te roken,vroegen ze het wel eens dan deden we dat. Maar ze vroegen nooit,hadden ze het lef niet voor,en dus moest de rookwet ze een handje helpen.

• ANTI ROKER

nee rokers hebben overal @!#$ aan en daarom treed de overheid eindelijk eens op om de gezondheid van niet rokers beter te beschermen.

Roken doe je maar buiten uit de buurt van andere.

Moordende junks op langer termijn is dat om andere mee te laten roken.

Ook roken in huis als je kinderen hebt moet verbode worden.

Waar haalt een roker het gore lef vandaan om de gezondheid van kinderen te verpesten.

Stop met roken voor dat het roken jou stopt.

• maw

Tjonge jong, wat moet jij een haat tegen rokers met je meedragen. Patrick vroeg nog om het hier netjes te houden, maar jouw toon slaat nergens op. Waarschijnlijk ken jij toch de verkeerde mensen. Mensen waar ik mee omga proberen met elkaar rekening te houden en dat zal op veel plaatsen ook wel het geval zijn. En nee ik ben geen roker meer, maar sinds 7 maanden niet-roker. Laat a.u.b. iedereen in zijn waarde.

Anna.

• maw

Ik zou nog bijna vergeten te reageren op de stelling.

Ik vind dat de overheid is doorgeslagen. Volgens mij moet veel in onderling overleg op te lossen zijn. Vroeger werden de niet-rokers te weinig beschermd, maar nu worden de rokers zo ongeveer als paria gezien in de normale wereld. Nog even en ze worden naar een eiland verbannen :(

Enne…….alweer eens een accijnsverhoging slaat mijns inziens nergens op. Maak deze keer maar eens andere producten die slecht voor de gezondheid zijn, duurder.

• chris

zo denk ik er dus ook over..

waar is het eind, ik zie nog gebeuren dat de overheid straks ook gaat beslissen wat voor alcohol wij mogen drinken en wat de horeca mag schenken. De overheid is de veel bezig om nachtwakertje te spelen.

Tuurlijk ben ik er mee eens dat het niet gezond is voor de niet rokers en omstanders. Ik vind rookverbod in restaurants ook helemaal niet erg ofzo. alleen in de cafe's vind ik het jammer..maar geod..Dit is een begin, wanneer houdt het op, straks mag je zelfs niet meer in het buitenlucht roken. Dit geeft mij des te meer stimulans om te stoppen, maar vind jammer dat het zo moet. Vooral door die accijnsverhoging, laten ze VET eten en STERKE dranken en mixjes maar aanpakken. of de junkies, want roken in een wietshop, dat mag wel..belachelijk.

• mike

De beste stelling die ik heb gehoord vandaag is dat de melkkoe een rookvrij leven gegund wordt…………………………Gr D

• Prof. Dr. Nietroker

anti roker schreef:

>

> mee roken schaad mij gezondheid, waar halen de rokers het

> gore lef vandaan

Komt dat echt van het meeroken joh? Ik bedoel dat je er helemaal raar van gaat schrijven?