Kantoorprinter net zo ongezond als sigaret

• ZelfSigarettenMaken

Voor de gezondheidsfreaks onder ons, ga je baas pesten >:D<

De zacht brommende printer op je werk kan net zoveel schade aan je longen veroorzaken als rook van sigaretten. Uit Australisch onderzoek naar printers bleek één op de drie machines gevaarlijke tonerdeeltjes uit te stoten.

Printers kunnen irritatie bij de ademhaling veroorzaken, maar ook meer chronische gezondheidsproblemen. De onderzoekers deden testen met meer dan zestig soorten printers. Hiervan waren er twintig die ultrakleine deeltjes tonermateriaal uitstoten. Deze deeltjes zijn zo klein dat ze in de longen kunnen infiltreren en zo gezondheidsproblemen kunnen veroorzaken.

De uitstoot verergerde als er nieuwe cartridges werden gebruikt en de printers afbeeldingen moesten printen van een hoge kwaliteit. De onderzoekers vinden dat sommige printers voorzien moeten worden van een gezondheidswaarschuwing. Ook roepen ze de regering op om toe te zien op een goede ventilatie op kantoren, zodat de gevaarlijke deeltjes niet te lang in de ruimte blijven hangen.

• peter n

ik wil je best geloven maar als je de producten moet opnoemen die ongezond zijn, gelijk aan of erger dan roken kan je een boek vol schrijven

neem bijvoorbeeld melk, drink er te veel van en je krijgt K en zo kan ik wel doorgaan

• dirk

Rokers smoes nummer 1

• ZelfSigarettenMaken

Er zijn inderdaad heel veel producten ongezond, maar bij de meeste ervan heb je de keuze of je ermee in aanraking komt of niet. Je hoeft geen 3 liter melk per dag te drinken bijvoorbeeld.

Zo moeten rokers in mijn ogen rekening houden met niet-rokers, maar andersom geld dat natuurlijk ook.

• peter n

ben ik helemaal met je eens

alleen is het zo jammer dat men niet verder kijkt, met andere woorden er zijn zoveel producten dfie je ook zonder dat je het merkt inademd en zeer schadelijk zijn.

roken wordt al eeuwen gedaan door zeer veel mensen en is inderdaad ongezond en een verslaving

en ja wij moeten terecht rekening houden met mensen die dit smerig vinden

maar als men alles wil verbieden voor de gezondheid van de mens kun je beter op een ander planeet leven

• peter n

dat is het enige wat jullie kunnen zeggen geloof ik

maarja dat hoort bij nummer 1smoezen he