Begonnen met roken

  • The New Smoker

    Begin maart, om precies te zeggen 1 maart ben ik begonnen met roken. Het is begonnen op Station Arnhem. Ik moest daar een tijdje wachten

    op de bus. En toen dacht ik bij me zelf van ik zou nu best eens een sigaret willen roken. Bij de nabij gelegen Bruna kocht mijn 1e pakje; Marlboro Mentol

    en ging toen op een bankje zitten om op de bus te wachten en stak toen mijn eerste sigaretje aan. Evenlater blies ik mijn eerste rookwolk uit en ik

    rookte toen. Hij smaakte heerlijk! Een tijdje later heb ik het pakje van West eens geprobeerd. Ook een heerlijke tabakssmaak had dat.. In augustus

    een paar dagen voor mijn Verjaardag wilde ik er mee stoppen. Tenminste dat dacht ik! Echter 1 dag NA mijn verjaardag kreeg ik toch weer zin in

    een peukie. Ik had nog een pakje liggen voor de zogenoemde “Cold Turkey”. (of te wel ontwennings verschijnselen!)

    Die heb ik toen een aantal dagen gerookt en toen dacht ik van EN NU stop ik!

    Tot vandaag ging dat goed. Maar ik begon toch weer te verlangen naar dat heerlijke sigaretje! En dus kocht ik na WEKEN LANG niet gerookt te hebben

    vandaag 21 September 2012 weer eens een pakje. Niet het pakje waar ik eerder zo vertrouwd mee was; nee nu was het de Peter Stuyvesant geworden!

    Tevens vroeg ik aan een aardige collega of ze voor mij eens een shaggie wilde draaien omdat ik dat niet kan. Roken lukt wel gewoon maar draaien nee!

    En dus rook ik nu weer. Gezellig met collega's en vrienden die ook roken; ik voel me er echt happy bij!

  • Martinskyy

    Waarom niet.. (tu)

    Als je je er goed bij voelt moet je het gewoon doen. En dan erbij, wat dat betreft is alles wel slecht voor je. Een uurtje file rijden is net zo schadelijk als roken, je zou verder maar in de stad en/of drukke straat wonen, hele dag/nacht/7 dgn/24u/week adem je uitlaatgassen in, lekker gezond.. Veel koffie zuipen is ook niet goed, voedsel stoppen ze vol met synthetische/koolteer kleurstoffen/conserveringsmiddelen/smaakstoffen e.a. zooi.. En zo kunnen we nog wel ff doorgaan met wat niet goed voor je is..

    Nee een peukje hoort er gewoon bij, het is lekker en in tijden van spanning en onrust is een peuk heerlijk relaxen en bijkomen en van de smaak genieten.

    De methol is inderdaad erg lekker en als je verkouden bent is uitblazen door je neus lekker prikkelend en de verstopte neus gaat er bij mij een beetje van open (tu) Echt inhaleren doe ik niet, meestal laat ik het in de mond hangen en blaas het weer uit via de mond of neus. De nicotine wordt ook via de mond in het bloed opgenomen..

    Daarnaast zou je ook eens de Supersmoker kunnen proberen. Is een elektrische sigaret in diverse smaken/nicotine gehaltes, geheel vrij van schadelijke rook. Het alternatief voor gewoon roken en het is zelfs goedkoper dan een gewone sigaret.

    Veel rookplezier,

    Martinskyy