Bericht voor ex-roker

• Nicole

Het valt me op dat jij wel erg vaak op dit forum te vinden bent ex-roker en dit zegt wel erg veel over je priveleven..heb ik toch gelijk dat je erg eenzaam bent?

Ik reageer nu pas omdat ik een druk sociaal leven heb met veel vrienden en een partner…goh en toch rook ik?? hoe is het mogelijk dat mensen toch nog met me om willen gaan he? ze zouden me moeten verbannen…wat heb ik toch goeie vrienden he..en de meeste roken niet eens! Gelukkig is niet iedereen zoals jij!

Dat roken niet slecht is, heb ik trouwens nooit beweerd. Zo dom ben ik niet om te beweren dat het gezond is! Maar het is MIJN keuze, MIJN lichaam en daar mag ik mee doen wat ik wil. Ik rook NIET in bijzijn van andere die ook niet roken, dus wie ben ik tot last??? helemaal niemand. Ik sta niet bij een ‘pafpaal’ te roken ofzo, dan rook ik niet. Ben wel verslaafd maar kan makkelijk paar uurtjes zonder, dus je moet niet te snel oordelen over iemand.

Of ik oud word? ach daar sta ik niet bij stil, want dat weet jij ook niet. Dat ligt niet aan het roken…er sterven genoeg mensen aan kanker die nooit gerookt hebben en nu niet gaan zeggen dat dat door het meeroken komt, want dat is grote onzin!

De enige reden wanneer ik ga stoppen is, als ik aan kinderen wil gaan beginnen. Dan heb ik een doel om te stoppen en het zullen dan MIJN kinderen zijn, dus MIJN verantwoordelijkheid om te zorgen dat ze gezond zijn. Maar om te stoppen omdat de regering dat wil??? nee dat zie ik niet zitten! De regering houdt geen rekening met de burger, dus waarom wij wel met hen?

In mijn eigen huis mag ik zoveel roken als ik wil en geen mens die me dat ooit zal verbieden, behalve ikzelf!

Groetjes

Nicole

PS; ik steek er weer eentje op :)

• Fleur

Ik sluit mij helemaal aan bij de tevreden roker en bij nicole

Ik heb ook sterk de indruk dat de ex roker nogal eenzaam is. Misschien een goede tip van de tevreden roker om het is op de psychiatrie pagina te zoeken. En het is met de vocabulair van de ex roker wel erg slecht gesteld. De enige woorden die in zijn woordenboek voorkomen zijn kankerverwekende ziekmakende stank. Dat is toch wel diep triest als mensen in hun leven niets meer geleerd hebben dan dit.

En ik ben het met nicole eens. Ik heb ook een druk sociaal leven. Ik zit alleen iets vaker achter de pc omdat ik als freelance journalist vanuit mijn huis werk. Maar ook ik heb een veel vrienden die mijn graag mogen. En het merendeel rookt ook niet. In mijn hele familie (incl ooms, tantes, nichtjes, neefjes) roken er twee mensen. Mijn broer en mijn zwager. Ik mijn vriendekring rookt er zelfs maar een persoon. Het zijn allemaal mensen die nooit gerookt hebben en die hoor je ook niet klagen. Ik heb zelfs een vriend die niet rookt. Voor hem hoef ik niet te stoppen maar ik doe het omdat hij er niet goed tegenkan. Hij klaagt niet over die kankerverwekkende ziekmakende stank. Hij krijgt last van tranende ogen net als dat iemand tranende ogen krijgt als hij of zij allegisch is voor katten. Toen ik zelf even buiten wilden roken zei hij dat dat niet nodig was. Gek he..dan moeten rokers toch iets gezelligs hebben. Vind je niet?????????

Gr. Fleur

• ex-roker

Weet je wat triest is??

Verslaafd zijn en dan zonder dat je hetzelf weet mensen die wel het karakter hebben/hadden om te stoppen afzeiken op taalgebruik en opleiding!!!

Geweldig voor jullie dat jullie zo een goede baan hebben en zoveel gestudeerd hebben

(en dat voor zo een korter leven)

Weet ik in iedergeval zeker dat jullie je Nicotine nog kunnen blijven betalen

Spek de schatkist maar lekker voor ons niet rokers

Sukkels!!!

PS

Dat sommige niet rokers nog aardig tegen jullie zijn lijkt maar zo jullie moesten is weten met die stinkrook wat ze doen als jullie vertrokken zijn!!!

Ramen open haren wassen kleding uit enz enz om van die stank af te komen

Geloof me het stinkt!!!!!!!!

Ik ben tenminste eerlijk jaag rokers gelijk mijn tuin in of anders wegwezuh!!!!

Blijf maar geloven dat jullie welkom zijn bij de niet roker!!!!

Sukkels

• Nicole

Jij hoeft niemand weg te jagen uit je huis, want ik kan me niet voorstellen dat jij ook maar 1 vriend hebt!

Laat mij maar lekker roken, ik leef langer dan jou..dat is 1 ding dat heel zeker is!!!!

• Main Man

HEY ZIELIGE MISLUKTE EX-ROKER.

WAT BEN JIJ EEN ONTZETTENDE GEFRUSTREERDE MONGOOL ZEG.

EERST LOOP JE TIG JAAR TE ROKEN EN DAN NEEM JE TOEVALLIG HET BESLUIT OM TE STOPPEN EN DAN IS IN EENS IEDEREEN DIE JOU NIET VOLGT SLECHT EN DOM BEZIG. BEMOEI JE MET JE EIGEN ZOOI. ALS JE ECHT ZO GEWELDIG GEZOND EN VERSTANDIG WAS GEWEEST DAN WAS JE NIET EENS OOIT BEGONNEN MET ROKEN (ZOALS IK) VERREKTE VUILE ZWAKKELING. JE MOET GEWOON JE BEK DICHT HOUDEN, EEN NORMAAL LEVEN GAAN LEIDEN (VOOR ZOVER JE DAT KUNT). EN ALS JE DAT NIET LUKT KUN JE MAAR BETER WEER GAAN ROKEN, DAN LEEF JE MISSCHIEN WAT KORTER (MISSCHIEN OOK NIET) MAAR DAN KUN JE HET LEVEN MISSCHIEN WEL WEER AAN ZODAT JE NIET ALS EEN MALLOTE DOMME HOND HIER JE FRUSTRATIES HOEFT TE UITTEN.

SUCCES ERMEE,

MAIN MAN

• Fleur

Hey main man….hihihihi…die is goed zeg. Het is inderdaad een vuile verrekte zwakkelijk. Anders was hij er inderdaad nooit aan begonnen.

En hoor je nu ex-roker. …en zijn jullie die klagen en niet de niet rokers. Ik vond die opmerking van main man echt grappig: gefrustreerde mongool.

En over oud worden. Pas jij maar op want als jij zo doorgaat word je zeker niet oud. Je krijg het nog eens aan je hart op die manier. Niet dat wij dat erg vinden. Nee hoor, integendeel zelfs. Is er weer een mislukkeling van de wereld af.

gr. Fleur

• Een tevreden roker

Main Man,

Je posting in hoofdletters had net zo goed van Ex Roker kunnen zijn.

Dezelfde agressie en zelfde niveau in taalgebruik

• Main Man

Ja, dat klopt. Ik pas me graag aan aan de persoon waar ik tegen spreek/schrijf ;-)

• Fleur

Hey main man,

Gelijk heb je…mijn zegen heb je.

Gr. Fleur

• ex- roker

Wat een hopeloze gevallen zijn jullie toch zeg!!!

Ga toch lekker buiten in de kou staan zoek elkaar lekker op bij jullie pafpaaltjes

Weten jullie dat in Belgie binnenkort ook een algeheel rookverbod in gaat en in Noorwegen en Italie in Ierland is het al

In Amerika beginnen staten zelfs al met rookverboden buiten op straat en op hetstrand!!

Wat een geweldig leven in de toekomst om als roker overal verjaagd te worden ben benieuwd hoeveel vrienden jullie nog overhouden!!

Steek er nog eentje op

Sukkels