Wat is het ZWAARSTE wat je kan roken?

  • Levi

    Hoi,

    Welke sigaretten zijn de zwaarste die er zijn? Bij Shag denk ik bijv. aan Brandaris, maar hoe zit het met sigaretten?

    Graag advies.

    Levi

  • Patrick van Zundert

    In Nederland is er tegenwoordig een wettelijke grens van 10 mg teer, 1 mg nicotine. Er zitten redelijk veel sigaretten aan die bovengrens. Vroeger was in Nederland volgens mij Gauloises het zwaarste wat je kon kopen.

    Ik weet dat er buiten Europa zwaardere sigaretten te koop zijn, maar dat zijn voor ons totaal onbekende meren die voor specifieke markten gemaakt worden.

  • Levi

    Hmmmz

    bestaat Caballero zonder filter eigenlijk nog? Dat was ook zwaar spul geloof ik.

  • Prof. Dr. Nietroker

    Wat ik mij kan herinneren aan zware sigaretten is inderdaad Gauloises, maar ook Black Beauty, dat was ook zwaar spul. De spaanse Ducados scoren ook hoog evenals de duitse Schwarze Hand. (die rode pakjes). Ik rookte dit soort sigaretten wel naast mijn zware van Nelle. Het was één flinke haal 's ochtends en je was er weer helemaal bij, compleet met rochels en andere nare bijverschijnselen.

    Ik ben nu drie en een half jaar geleden gestopt. Eigenlijk omdat ik het beter voor mijn gezondheid vond. Ik kan helaas niet vaststellen dat ik me veel beter ben gaan voelen. Het is wel gemakkelijk dat je niet meer voor iedere trip naar het buitenland een slof shag moet halen.

  • Levi

    Nou ik ben intussen meerdere malen gestopt voor langere perioden (jaar, anderhalf jaar) maar ik voelde me juist ronduit SLECHT.

    Vandaar dat ik nu weer heerlijk ROOK!

  • Prof. Dr. Nietroker

    Je hebt groot gelijk! Gelukkig mag je zelf kiezen wat je doet en waar je rookt. Als ex-rokers er last van hebben gaan ze toch even ergens anders staan?

  • Levi

    Precies! Ze HOEVEN niet mee te roken, ze mogen het wel! Gratiz!

  • Christine

    jep, kun je nog steeds kopen. Mantano zonder filter en camel zf zijn ook nog te koop

  • Levi

    Mantano zf. Is da spul goed te roken? Qua zwaarte?

  • Christine

    geen idee, maar je kunt op de zijkant zien hoeveel erin zit. Als je dit nu vergelijkt met wat je normaal rookt, weet je of het zwaar is of niet