erg stilletjes...

• Prof. Dr. Nietroker

Drs.Brakovich schreef:

>

> Nu voel ik mee even gepiepeld…..

> Ik ben toch wel van mening dat ik vaak een serieus antwoord

> heb gegeven op serieuze vragen van mensen.Zoek het maar

> op,Patrick.

> En als vervolgens zo’n topic ontaard in een orgie van

> uitdagingen jegens rokers,dan hou ik mij niet afstandig.

>

> Ik wil hiermee niet zeggen dat ik me altijd juist gedragen

> hebt hier,maar ik heb toch ook wel een hele kleine positieve

> impuls laten zien.

Patrick heeft jou er toch ook niet afgegooid? Maar je hebt gelijk. Een positieve bijdrage of een serieus antwoord op een vraag kreeg geen kans met die anti's. Die begonnen inderdaad gelijk met schelden en schreeuwen.

• peggy

dat vind ik eigenlijk ook wel want er kwamen al eens mensen die iets doodgewoons wilden vragen en door sommige echt keihard werden weggescholden als pafsu…enz..en dat vond ik ook wel niet kunnen al dat gescheld! en ook niet als mensen een schrijffout maken vind ik niet dat je ermee moet gaan spotten het is hier tenslotte geen nederlandse taalpb hé! ;) grt peggy

• ria

hallo rokers en niet rokers.als moeder van 2 volwassen dochters 'n man en schoonzoon die allen roken wil ik reageren op dit forum.

dagelijks hebben wij hier onenigheid over het roken, zomers word er gelukkig buiten gerookt, maar met dit weer roken ze binnen , onder de afzuigkap maar ook boven in de computerkamer dus overal stank in huis van de zware shag en sigaretten. als ik daar wat van zeg krijg ik de wind van voren, de gezelligheid is dan weer ver te zoeken. de laatste tijd heb ik veel keelpijn dat is voor hun geen reden om minder of ergens anders te gaan roken. dit verdriet mij zeer. MAAR als ik eens ‘n wierookstokje laat branden loopt men te kuchen, het egoisme van de rokers vind ik heel erg. bij mijn dochter haar vriend thuis mag niet gerookt worden men gaat daar WEL naar buiten om te roken, het lijkt erop dat ik echt met de botte bijl het probleem moet aanpakken met ’n vriendelijk verzoek wordt ik niet serieus genomen. het is en blijft 'n groot probleem in ons gezin, voor mij mag het voorjaar zeer snel aanbreken. alle nietrokers vooral geduld.

• ria

het blijft we erg stilletjes

• Prof. Dr. Nietroker

Ria,

Wat jij hier te berde brengt is eigenlijk niet een sigaretten probleem. Zoals ik het zie is het meer een sociaal probleem. De vraag die opkomt is: hebben jouw huisgenoten wel respect voor jou, nemen ze je wel serieus?

In een goed samenlevingsverband is sprake van wederzijds respect Wederzijds respect betekent in dit geval dat jij jouw huisgenoten niet afwijst of minder waardeert omdat ze roken en jouw huisgenoten respecteren het feit dat jij last hebt van hun rookgewoontes en zij doen dat ergens waar het voor jou geen probleem is.

Vrijheid, maar niet ten koste van een ander!

• peggy

hey ria,ik en mijn man roken beide waaronder vele vrienden van ons ook! maar als we dan bij vrienden of familie thuiskomen waar je niet mag roken gaan we gewoon zonder probleem effe buiten staan.. hier bij mag wel gerookt worden maar ik heb wel respect voor mensen waar niet gerookt mag worden.ik kan begrijpen als jezelf niet rookt dat het ongelooflijk kan stinken. maar als ik ooit aan kindjes begin en de baby is er word er uiteraard niet meer in huis gerookt…

• ria

hoi Peggy, heel sympathiek dat jij mee kunt denken met antirokers ondanks dat jij en vriend beiden roken.Bij mij gaan onze dochters en schoonzoon nu ook even buiten roken. Mijn ega gaat even in de schuur of in zijn auto paffen, tot gisterenavond laat. Wat geschied… in de computerkamer ‘n stank, vraagje ..heb je gerookt? nee, echt niet, en wat zie ik onder ’n stapel papieren ‘n asbak met 2 peuken. Het liegen is nog erger dan het roken, zijn er mensen die dit ook meemaken? of ben ik echt ’n eenling?

• peggy

hihi..beetje dom van jou man vind ik! ik ruik al als er iemand gerookt heeft op een bepaalde plaats en jij rookt niet dus jij zal dat zeker ruiken!! vind het idd ook stom dat hij erover liegt eigenlijk want je bent ook geen achterlijke hé…

grt peggy ;) leuk dat er nog iemand is hier…
  • ria

het forum hier was wel drukker he? wel wat ongein gehad begrijp ik. laten we wel zijn, laat ieder in zijn waarde, maar houd rekening met elkaar al valt dat niet altijd mee.vanavond toch weer ‘n afdruk van ’n sigaret gevonden op de wastafel in de badkamer.

• peggy

hey ria,lijkt me niet echt leuk om te zien als je in de badkamer komt…er bestaan assebakken hé…