Kan je zien hoe slecht dat roken is.
Beste, ik zocht op duizeligheid en roken in google, omdat ik de laatste tijd erg duizelig ben en ik rook.
Iemand uit de gezondheidszorg vertelde me dat je teveel stikstof en te weinig zuurstof krijgt als je rookt, wat dan weer duizeligheid kan veroorzaken.
Denk ook aan het feit dat je aderen verkalken, maar niet alleen de grote aderen maar ook de kleintjes, dus ook die bij het gehooroorgaan…
Ik ben nu dus gestopt met roken!
Als je zelf nog niet zoveel rookt, zou ik zeggen: stop ermee, ik heb 28 jaar gerookt, van een paar in het begin naar een pakje per dag… ik wilde dat ik er nooit mee begonnen was, want het stoppen is ook nog eens heel erg moeilijk, vind ik.
groet,
susan
Kees schreef:
>
> Ik ben niet zo'n vaste roker, maar rook wel af en toe een
> sigaretje. Vandaag heb ik weer 3 sigaretten gerookt op een
> lege maag en in de bus werd ik zo duizelig dat ik zeg maar
> bijna flauwviel. Ik begon te zweten ik voelde koud aan en
> begon alles wazig te zien. Mijn vraag is: is het mogelijk dat
> als je na een tijdje een sigaret op een lege maag rookt je
> bewusteloos kunt raken???
Nou, ik heb net een paar minuten geleden precies hetzelfde gehad, ik stond in de caf. en voelde me inneens raar, en alles klonk heel raar en werd inneens heel warm en draaierig. Toen ik buiten kwam waren myn benen heel zwaar en ben ik byna flauwgevallen.
Nu net zocht ik even wat dat was op inet, en kwam ik hier terrecht.
dus ik zou zeggen. Het kan wel!
Hallo,
Ik rook eigenlijk zo goed als nooit..
Maar als k rook ben ik na een paar trekjes ( na bijvoorbeeld nog geen halve sigaret ) al helemaal dizzy en heb ik idd het gevoel dat ik bijna flauw val. Na hoelang wordt dit ongeveer minder? En kan je een soort van allergisch zijn voor roken ofzo? Omdat de reactie bij mij zo heftig is..
Groetjes
Ik ben begonnen als galerie-roker in uitgaansgelegenheden. Later thuis ‘stiekem’ omdat ik er rustig van word. Maar als ik dan een tijdje niet gerookt heb en ik rook er opeens 3 achter elkaar dan is het heel goed mogelijk dat je duizelig wordt. Ik ben geen dokter, maar ik denk dat het komt omdat je hersens dan minder zuurstof krijgen. Ik heb in een club ook wel eens gehad dat ik dacht dat ik bijna flauwviel en dat kwam zeker door zuurstof gebrek. Net als het ‘spelletje’ space monkey. Dan eerst gehurkt hyperventileren en dan opeens op gaan staan en tegen je arm aanblazen. Dan val je ook flauw aan zuurstofgebrek.
Maar het feit dat je een lege maag had, lijkt me niet van invloed op de duizeligheid, maar kan er naast zitten.
Gr.
Ik studeer geneeskunde en kan jullie wel uitleggen waarom sommige mensen zich duizelig voel na het roken van een sigaret. Dit gebeurt vaak bij mensen die hun eerste sigaret roken of een lange tijd al niet meer gerookt hebben.
In het menselijk bloed zit namelijk een stofje genaamd hemoglobine. Zuurstof en koolstofdioxide binden zich aan de hemoglobine. Dit om het transport mogelijk te maken tussen longen, bloed en weefsels.
Zoals iedereen wel weet krijg je bij het roken van een sigaret ontzettend veel koolstofdioxide binnen. Deze koolstofdioxide bindt zich dus aan de hemoglobine. Hierdoor blijft er minder hemoglobine over voor de zuurstof. Bij duizeligheid heb je dus te maken met een zuurstof tekort. Omdat je hersenen de meeste zuurstof verbruiken uit alle organen van je lichaam, wordt je brein natuurlijk het eerste ‘aangetast’. Gevolg; duizeligheid!
Hemoglobine zit op de rode bloedlichaampjes. Dus mensen die weinig rode bloedlichaampjes hebben, zijn dus gevoeliger voor deze duizeligheid. Dus mocht je last hebben na het roken van je eerste sigaret, van extreme duizeligheid of zelfs flauwvallen, zou het kunnen wijzen op bloedarmoede. Laat dit dus checken!
Als je veel sigaretten rookt, past je lichaam zich hier natuurlijk op aan (o.a. door meer rode bloedlichaampjes aan te maken). Deze aanpassing is echter minimaal, omdat de nicotine het proces van duizeligheid na verloop van tijd verdoofd.
Dit is dus hoe de zaken in elkaar steken.
Ik hoop jullie geholpen te hebben!
Groetjes.
alle gekheid op een stokje: Ik lees hier : ‘bij de eerste sigaretten word ik duizelig. mijn lichaam moet eraan wennen’ en ben ik soms allergisch van sigaretten want ik ben na 1 al heel duizelig. '. Hoort niemand dan de bullshit die hierin zit?
JE lichaam wil die giftige chemische troep niet. Zo simpel is het. het feit dat je extra duizelig wordt na sigaret 1 of de eerste na een tijd stoppen zegt toch alles al. Hoe duizeliger je bij 1 sigaret wordt hoe beter, hoe zuiverder en gezonder je lichaam. ik heb zelf dik een pakje per dag gerookt. werd pas duizelig na 30 op een dag. nu, na een half jaar stoppen, na een paar trekjes. die gaan we dus ook niet meer doen. lage bloeddruk, wisselende bloedsuikerspiegel( honger is de spiegel vaak laag), wordt je sneller duizelig. Je lichaam leeft op en van zuurstof. met sigaretten ontneem je zuurstof. logisch dat j er tzt klachten van krijgt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?