Actie tegen een algeheel rookverbod in de horeca

• Kees Uitenbroek

De PTB vh Rokerspartij organiseert een actie TEGEN het algehele rookverbod dat de minister in de horeca wil invoeren.

Vind jij ook dat er in ieder geval in een deel van de cafés en restaurants mogelijk moet blijven om te roken?

Ga dan naar www.ipetitions.com/petition/partijtegenbetutteling en vul daar je gegevens in.

Wil je een doorstuurbericht van deze actie voor je vrienden, stuur dan een mail met naam en woonplaats aan tegenactie@ptbvhrokerspartij.nl

Vermeld daarbij: sigarettenprikbord

• WillemT.

Je loopt achter de feiten aan, dit rookverbod komt vanuit Europa en is wettelijk verplicht, wat wilde je daar aan doen? Je weet toch dat roken slecht is, het wordt niet voor niets verboden/aan banden gelegd. als je trouwens goedkoop wil roken moet je lekker met vakantie naar bijv. Azie gaan, kun je nog roken voor een habbekrats. Thailand, Cambodja, Vietnam, steeds meer mensen gaan er heen voor het roken i.pl.v. voor de seks.

• annet

hoi hoi

laat de mensen roken die willen roken en hou rekening met mensen die niet roken

dat moet toch niet een probleem zijn.

we weten ook wel dat alcohol slecht is moeten dan alle gelegenheden waar alcohol geschonken worden dan ook maar een alcohol verbod hebben .

lijkt me wat overdreven niet.

greetz annet

• Kees Uitenbroek

Roken is nu eindelijk iets waar Europa zich niet mee bemoeit.

Roemenië, lid van de EU, is ook een prima land voor rokers. Daar presenteert, volgens een krantenbericht, de minister van volksgezondheid zijn gasten nog sigaretten als hij ze ontvangt.WillemT. schreef:

>

> Je loopt achter de feiten aan, dit rookverbod komt vanuit

> Europa en is wettelijk verplicht, wat wilde je daar aan doen?

> Je weet toch dat roken slecht is, het wordt niet voor niets

> verboden/aan banden gelegd. als je trouwens goedkoop wil

> roken moet je lekker met vakantie naar bijv. Azie gaan, kun

> je nog roken voor een habbekrats. Thailand, Cambodja,

> Vietnam, steeds meer mensen gaan er heen voor het roken

> i.pl.v. voor de seks.

• Kees Uitenbroek

De eerste artikelen in die richting hebben al in de krant gestaan.

Strandtenten zitten ook in de gevarenzone in verband met verhoogde kans op huidkanker voor het personeel.

Kees Uitenbroek

annet schreef:

>

> hoi hoi

>

> laat de mensen roken die willen roken en hou rekening met

> mensen die niet roken

> dat moet toch niet een probleem zijn.

> we weten ook wel dat alcohol slecht is moeten dan alle

> gelegenheden waar alcohol geschonken worden dan ook maar een

> alcohol verbod hebben .

> lijkt me wat overdreven niet.

>

> greetz annet

• WillemT.

Van alcohol heeft een ander geen last tenzij ze gaan lopen lallen, van rook van een ander heb je wel last. Maar daar worden die afzuiginstallaties voor gemaakt.

• WillemT.

Kees hoe kom je erbij dat Europa zich niet gaat bemoeien met roken? Kijk maar eens op Google en zoek dan maar op roken en Europa dan zie je dat er overal regels komen vroeg of laat. Jij mag van mij best roken hoor, als ik er maar geen last van heb. Ik rook dus zelf niet maar mijn partner wel en dat gaat best samen. Als je het maar met beleid doet.

• Kees Uitenbroek

Een beetje lallen is niet erg, maar soms slaan ze met hun dronken kop iemand dood die een verkeerde opmerking maakt, verkrachten iemand die eenzaam buiten de kroeg een sigaretje staat te roken of rijden in anti-rookwoede een tevreden roker van zijn sokken.

Bovendien loopt personeel in de horeca een groter risico om alcoholist te worden, wat de kans opeen vroege dood door lever- en hersenkwalen of een ongeluk vergroot.

Wat betreft die last van rook, gewoon aparte horeca voor mensen die last van rook hebben, zoals je ook aparte horeca voor vegetariërs hebt.

PS ik ben ook een tevreden drinker.

PPS heb je de petitie al ondertekend ?

KeesUWillemT. schreef:

>

> Van alcohol heeft een ander geen last tenzij ze gaan lopen

> lallen, van rook van een ander heb je wel last. Maar daar

> worden die afzuiginstallaties voor gemaakt.

• Kees Uitenbroek

Ik heb nog niet gegoogled, maar bij mijn weten laat Europa het beleid te aanzien van roken aan de lidstaten over. Tabakslanden als Bulgarije, Roemenië en Griekenland zouden overeenstemming over zo'n beleid ook moeilijk maken.

Zelfs Duitsland moet de regelgeving aan haar eigen Bundesländer (provincies) overlaten.

Ik heb geen enkel bezwaar tegen rookvrije cafés en restaurants, zolang er maar cafés en restaurants overblijven waar wel gerookt mag worden.

Laat je partner de petitie maar lezen en kijk of die je kan overhalen ook te tekenen.

Met vriendelijke groeten, KeesU

WillemT. schreef:

>

> Kees hoe kom je erbij dat Europa zich niet gaat bemoeien met

> roken? Kijk maar eens op Google en zoek dan maar op roken en

> Europa dan zie je dat er overal regels komen vroeg of laat.

> Jij mag van mij best roken hoor, als ik er maar geen last van

> heb. Ik rook dus zelf niet maar mijn partner wel en dat gaat

> best samen. Als je het maar met beleid doet.

• Suzanne

Wat een onzin op te tekenen.

Het is toch te gek voor woorden dat er nog steeds gerookt kan worden in de horeca!

Gewoon verbieden als je wilt roken doe je het maar buiten of thuis,maar maak door je verslaving niet nog eens andere mensen ziek wat is het probleem?

Groetjes

Suzanne